دوشنبه 07 بهمن 1398
EN

نظرسنجی

فراخوان مسئول بهداشت آشپزخانه های مرکزی عتبات عالیات عراق

فراخوان مسئول بهداشت آشپزخانه های مرکزی عتبات عالیات عراق

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت البرز، سازمان حج و زیارت در نظر دارد برای آشپزخانه های مرکزی عتبات عالیات عراق تعدادی کارشناس بهداشت محیط و صنایع غذایی (شاخه علوم غذایی و تغذیه) که سابقه فعالیت در این زمینه را نیز داشته باشند از طریق فراخوان حاضر جذب نماید تا به عنوان مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی در عتبات عالیات عراق بکارگیری نماید.

سازمان حج و زیارت از بین متقاضیان واجد شرایط با توجه به سوابق نامبردگان به تعداد مورد نیاز جذب و گزینش خواهد نمود؛ بدیهی است شرکت در این فراخوان هیچگونه حقی را برای متقاضیان ایجاد نمی نماید

لازم به توضیح است کارشناسان بهداشت آشپزخانه های مرکزی عمره و سپس حج تمتع از بین آندسته از کارشناسان بهداشت مشرف شده به عتبات که عملکرد خوبی داشته اند انتخاب خاهند شد.

شرایط شرکت در فراخوان مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی عتبات عالیات عراق

  • 1-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • 2-مسلمان و پایبند به فرایض دینی
  • 3-رعايت ظواهر و شئونات اسلامي
  • 4-اعتقاد و پايبندي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي و اصل ولايت فقيه
  • 5-نداشتن سوء پيشينه كيفري و اخلاقي و سياسي
  • 6-عدم استعمال مواد مخدر و روان گردان و دخانيات
  • 7-برخورداري از حسن شهرت ، اخلاق حسنه، خوش رفتاري، امانت داري و سعه صدر
  • 8-برخورداري از توانائي لازم جهت انجام كارهاي محوله
  • 9-برخورداري از سلامت كامل جسماني و روحي
  • 10-داشتن همسر دائمي و رسمي
  • 11-در ليست افراد معاف از خدمت سازمان حج و زيارت نباشند
  • 12-طي دوره آموزشي و ارائه گواهينامه قبولي
  • 13-داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم
  • 14-حداقل سن 25 و حداکثر 50 سال
  • 15-داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته بهداشت محیط و صنایع غذایی (شاخه مواد غذایی و تغذیه)
  • 16-داشتن فراغت لازم جهت اعزام به عتبات عالیات عراق برای مدت حداقل 50 روز در صورت انتخاب
  • 17-داشتن سابقه کار در زمینه بهداشت محیط و صنایع غذایی ، عضویت در کمیسیون بهداشت هتلها، بازرسی هتلها و کارخانجات و سازمان ها و مراکز گردشگری از حیث بهداشت محیط، سابقه همکاری با سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی، همکاری با مرکز پزشکی حج در زمینه بهداشت محیط

    توضیح : در صورت دعوت به مصاحبه می بایست سوابق و احکام ماموریتهای فوق الذکر ارائه گردد.

  • 18-انجام مصاحبه و مراحل گزینشی

شرح وظایف مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی عتبات عالیات عراق

وظایف قبل از سفر:

  • 1-آشنایی با کلیه عوامل آشپزخانه وتعیین سطوح اطلاعات بهداشتی آنها.
  • 2-برگزاری جلسات توجیهی بهداشت برای پرسنل قبل از اعزام و ارائه دستورالعلمهای بهداشتی به عوامل.
  • 3-شرکت در جلسات آموزشی، توجیهی و دوره­های مورد نیاز بنا به تشخیص سازمان.
  • 4-اطلاع و کنترل وسایل و تجهیزات مورد نیاز قبل از سفر و همکاری با مدیر آشپزخانه جهت تهیه البسه پرسنل.
  • 5-انجام سایر امور بنا به تشخیص سازمان و مدیر آشپزخانه.
  • 6-مطالعه گزارشهای قبلی آشپزخانه به منظور اشراف بیشتر به امور جاری و اعلام و پیگیری رفع نواقص فنی آزمایشگاه و تجهیزات مورد نیاز بخش بهداشت آشپزخانه از اداره کل برنامه­ ریزی تدارکات و امور رفاهی سازمان.
  • 7-آمادگی جهت اعزام با اولین گروه عوامل آشپزخانه.

    وظایف در حین سفر:

  • 8-شرکت در جلسه توجیهی مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عراق
  • 9-برگزاری جلسه با مسئول بهداشت قبلی و بررسی نواقص و مشکلات موجود.
  • 10-بررسی پروسه تولید آشپزخانه و مسیر حرکت مواد.
  • 11-مطالعه طرح شبکه فاضلاب، آب، برق و گاز آشپزخانه به منظور اشراف بیشتر بر امور جاری.
  • 12-بررسی محیط پیرامونی آشپزخانه و مشخص نمودن نقاط حساس و آلاینده پیرامون آشپزخانه.
  • 13-بررسی کامل آشپزخانه و تعیین نقاط بحرانی خطر در مسیر حرکت مواد.
  • 14-بررسی تجهیزات و محیط های کشت آزمایشگاه و اعلام نواقص موجود.
  • 15-تشخیص ادوات و تجهیزات مازاد و بلا استفاده موجود در آشپزخانه و محیط پیرامون آن و پیگیری خروج آن از محیط آشپزخانه از طریق مدیر آشپزخانه.
  • 16-اعلام نواقص، نقاط بحرانی و آلاینده­های محیطی به مدیر آشپزخانه قبل از شروع عملیات.
  • 17-تهیه دستورالعملهای لازم بهداشتی و نصب در اماکن و معابر پرسنل.
  • 18-ارائه خدمات آموزشی لازم به پرسنل قبل از شروع عملیات.
  • 19-کنترل نقاط بحرانی و حساس فرآیند تولید غذا و ارائه آنها به مدیر جهت کنترل و نظارت بیشتر.
  • 20-کنترل انبار مواد اولیه و تخلیه مواد فاسد شده و کنترل تمامی اقلام موجود و رعایت نوبت مصرف اقلام.
  • 21-کسب اطمینان از سلامت دستگاههای سنجش حرارت و برودت موجود در آشپزخانه.
  • 22-کنترل هواکش­ها و هودها به منظور ارائه گزارش نواقص به مدیر جهت اصلاح.
  • 23-کنترل کف، دیوار، سقف و کلیه قسمتها و اعلام نواقص موجود به مدیر جهت اصلاح.
  • 24-کنترل نور محیط و کاور آنها به جهت جلوگیری از خطرات فیزیکی و اعلام آنها به مدیر جهت اصلاح.
  • 25-کنترل جعبه کمک­های اولیه موجود در قسمت­های مختلف از نظر وجود لوازم کمک­های اولیه.
  • 26-کنترل دمای سالن­ها، برودت سردخانه­ ها و ثبت در جداول مربوطه.
  • 27-ارائه خدمات آموزشی چهره به چهره از ابتدای کار تا اتمام دوره عملیات.
  • 28-تهیه بروشورها و دستورالعملهای بهداشتی و ایمنی و ابلاغ آن به پرسنل آشپزخانه.
  • 29-کنترل اقلام ورودی به آشپزخانه از نظر سلامت ظاهری و درجه حرارت زمان تحویل و تهیه جدول مربوطه (درجه حرارت تحویلی هر یک از اقلام در جدولی جداگانه ثبت گردد).
  • 30-کنترل مستمر درجه حرارت و برودت سالنها و سردخانه­ ها و کنترل رطوبت اماکن و ثبت آنها در جداول مربوطه (در صورت عدم وجود سیستم کامپیوتری) در چند نوبت در طول شبانه روز.
  • 31-کنترل مستمر و دقیق دیفراست مواد اولیه و مراحل آماده سازی و ثبت درجه برودت آن و نظارت بر آماده سازی اصولی و بهداشتی (چرخه سرد مواد).
  • 32-کنترل دقیق و مستمر اقلام موجود در سردخانه­ ها و انبارها و کنترل رعایت نوبت مصرف.
  • 33-کنترل فرآیند تولید مواد و میزان حرارت دیگها، اجاقها کیفیت روغن، روش سرخ کردن و ... و کلیه اصول و ضوابط حاکم بر تولید.
  • 34-کنترل درجه حرارت انتقال غذا به ظروف مخصوص حمل (حداقل 70 درجه و حفظ زنجیره داغ غذا).
  • 35-کنترل درجه حرارت هیترها قبل از انتقال غذا به داخل آنها و حذف هیترهای سرد و معیوب.
  • 36-کنترل درجه حرارت هیترها پس از انتقال غذا به داخل آنها و تأیید و امضاء شناسنامه هیترها و حذف هیترهای معیوب.
  • 37-کنترل مستمر بهداشت عمومی آشپزخانه و ارائه حداقل یک گزارش روزانه به مدیر آشپزخانه در خصوص وضعیت بهداشتی آشپزخانه.
  • 38-کنترل مستمر بهداشت فردی و ارائه تذکرات موردی و در صورت عدم رعایت ارائه گزارش به مدیر آشپزخانه.
  • 39-کنترل مستمر مبادی ورودی پرسنل، محیط پیرامون و سایر فاکتورهای بهداشت محیطی و ارائه گزارش به مدیر آشپزخانه (حداقل یک گزارش در روز).
  • 40-کنترل هیترهای برگشتی ازنقطه نظر عدم وجود مواد غذایی، نظافت و سایر فاکتورها (در صورت عدم نظافت ظروف مخصوص حمل غذا در هتل ها موارد سریعاً گزارش گردد).
  • 41-کنترل و نظارت بر شستشوی روزانه هیترها (پس از هر بار مصرف و ارسال به هتل­ها) و درج آن در چک لیست روزانه.
  • 42-کنترل و نظارت مستمر بر چربی زدائی، شستشو و ضدعفونی ظروف مخصوص حمل غذا و سایر ظروف و درج آن در چک لیست روزانه.
  • 43-کنترل و نظارت مستمر بر شستشوی دیگهای ثابت، کباب پزها، اجاقها و درج آن در چک لیست روزانه.
  • 44-تهیه دستورالعمل نظافت و ضدعفونی برای تمامی واحدها به تفکیک کف، دیوار، سقف و ... و ارائه کتبی آن به مدیر آشپزخانه و کنترل اجرای آن.
  • 45-تهیه دستورالعمل نظافت و ضدعفونی تجهیزات و ماشین آلات و ارائه کتبی آن به مدیر آشپزخانه و کنترل اجرای آن.
  • 46-تنظیم دستورالعمل مبارزه با حشرات و جوندگان و پرندگان و ارائه آن به مدیر آشپزخانه و کنترل اجرای آن.
  • 47-تهیه و تنظیم دستورالعمل شستشو و ضدعفونی سبزیجات مصرفی و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 48-تهیه و تنظیم دستورالعمل ضدعفونی و نظافت سردخانه ها و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 49-تهیه و تنظیم دستورالعمل دفع زباله به روش بهداشتی و تعیین نیازمندیهای آن و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 50-تهیه و تنظیم دستورالعمل نظافت خودروهای حمل غذا و سایر خودروهای مربوطه و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن
  • 51-تهیه و تنظیم دستورالعمل نظافت رستوران غذاخوری، سرویسهای بهداشتی، قسمت لباسشویی، محل اسکان عوامل ایرانی و بومی و سایر اماکن و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 52-انجام کمک های اولیه به پرسنل مجروح و اعزام پرسنل بیمار به مراکز پزشکی و هماهنگی با آن مرکز جهت کنترل پرسنل از نظر بیماریهای واگیردار و عفونت­ها.
  • 53-کنترل اقلام و وسایل نظافت و ضدعفونی و درخواست مایحتاج از مدیر و پیگیری استفاده از آنها.
  • 54-تنظیم گزارش روزانه از نواقص احتمالی موجود به مسئولین ذیربط جهت مرتفع نمودن آن.
  • 55-انجام سایر امور محوله از طرف مدیر آشپزخانه و مدیران ارشد سازمان و هیأت پزشکی.

    وظایف قبل از بازگشت و اتمام مأموریت

  • 56-تنظیم گزارش کامل دوره شامل گزارشهای و چک لیستهای روزانه، ثبت درجه حرارتها و برودتها، برنامه ها و دستورالعملهای تنظیمی به تفکیک، نواقص بهداشتی عمومی، پرسنلی و پیرامونی و تمامی موارد شرح وظایف و پیشنهادات اصلاحی و ... و ارائه آن به مدیر آشپزخانه و اداره کل برنامه­ریزی تدارکات و امور رفاهی سازمان.
  • 57-انتقال تجارب و سوابق و خصوصاً موارد در حال اقدام به مسئول بهداشت بعدی و تحویل تجهیزات و دستگاههای کنترلی به وی.
  • 58-در صورتیکه دوره تشرف دوره پایانی باشد کنترل بهداشتی انبارها و سردخانه­ها و پیگیری و نظارت بر خارج نمودن مواد غذایی فاسدشدنی.
  • 59-همکاری با مدیر برای تنظیم گزارش نهایی.

راهنمای شرکت در فراخوان:

  • 1-ورود به صفحه ی شخصی: ابتدا کاربر می بایست در سامانه جامع كارگزاران با استفاده از کدملی و گذرواژه ی اختصاصی خود وارد سامانه شود.

     

  • 2-انتخاب فراخوان: پس از ورود به سامانه (دراین حالت کاربر در صفحه ی شخصی قرار دارد) با کلیک بر روی آرم سازمان حج و زیارت، وارد صفحه ی اصلی سامانه شده و در قسمت فراخوانها، فراخوان مسئول بهداشت آشپزخانه های مرکزی عتبات عالیات عراق را انتخاب نماید.

     

    توضیح : چنانچه فاقد گذرواژه ورود به سامانه کارگزارن می باشید با استفاده از گزینه ثبت نام نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام فرمایید.

     

  • 3-ثبت نام اولیه: پس از انتخاب فراخوان وارد صفحه ی ثبت نام اولیه شده و پس از مطالعه ی اطلاعات مربوط به آن فراخوان، بر روی گزینه ی «شرایط را قبول دارم» کلیک و سپس دکمه ی «تایید» را انتخاب نماید.
  • 4-تکمیل اطلاعات اختصاصی: پس از انتخاب کلید «تایید» وارد این صفحه شده و کاربر می بایست اطلاعات درخواستی را باتوجه به توضیحات داده شده تکمیل و ثبت نماید.

     توضیح: در این صفحه متقاضی می بایست سوابق شغلی خود را قسمت « توضیحات » درج نماید.

  • 5-بررسی شرایط: پس از انتخاب کلید «ثبت»، سیستم شرایط متقاضی را با دستورالعمل مربوطه تطبیق داده و در صورتیکه نتایج کلیه ی شرایط تایید بود می بایست با استفاده از کلید «ادامه» وارد مرحله ی بعد شود؛ و درصورتیکه دریکی از شرایط رد شود به منزله ی غیرواجد شرایط بودن متقاضی بوده و قادر به ادامه فرایند نخواهد بود  
یدا... حسنی طالش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار