به نام خدا
منشور اخلاقي
کارکنان سازمان حج و زيارت
سازمان حج وزيارت پشتيبان و مروج فرهنگ اصيل ايرانی اسلامي است.
ارج نهادن به شان و منزلت ارباب رجوع و پاسخگويي شايسته به ايشان وظيفه قانوني و اخلاقي اين نهاد است.
با اين رويکرد، اصولي را بدين شرح سر لوحه کار خويش قرار داده ايم.
· در هر شرايطي به ارزش هاي ديني،مباني اخلاقي و صفات معنوي و عمل به آن ها پايبنديم.
· نوآوري،خلاقيت و تبديل اين نهاد فرهنگي به مرکز توليد و اشاعه ادب و فرهنگ ،برنامه محوري ماست.
· ارتباط ما با ارباب رجوع را بر پايه صداقت و بي آلايشي بنيان نهاده ايم و همواره براي تقويت آن مي کوشيم.
· براين باوريم که در ارائه و به کارگيري شيوه هاي منطقي و سازنده براي پاسخگويي مناسب به ارباب رجوع بايد بهترين باشيم.
· همواره با تمام وجود از پذيرش پيشنهادهاي اثر بخشي که موجب تعالي سازمان ميشوند استقبال کنيم.
· نظم، وقت شناسي و آمادگي براي ارائه خدمات بهتر را از اصول مسلم و قطعي موفقيت مجموعه خود مي دانيم.
· به عنوان مجموعه اي يکپارچه و منسجم با تمام توان براي ارتقاي سطح کيفيت خدمات مي کوشيم.
· تکريم و پاسخگويي مناسب به ارباب رجوع را فرصتي براي ارائه خدمات و انجام کار نيک تلقي مي کنيم.
· براي ارباب رجوع اهميت قائليم وآنان را به عنوان سرمايه انساني قلمداد مي کنيم.
· موفقيت و رشد مجموعه اي را که در آن کار مي کنيم در گرو تعامل مثبت و مستمر با ارباب رجوع مي دانيم.