شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

Text/HTML

با توجه به عدم اطلاع رسانی دقیق و جدید در سایت های خبری و ... در مورد هزینه های مکالمات حجاج بر آن شدیم اطلاعات کاملی در این زمینه به زائران گرامی ارائه کنیم:

به طور کلی اگر می خواهید از سیم کارتتان فقط برای مکالمات خود در داخل عربستان (با سایر زائران و یا مدیر کاروان و ...) و همچنین تماس با خانواده در ایران استفاده کنید، استفاده از سیم کارت های ایرانی بسیار مقرون به صرفه تر از سیم کارت سعودی است.

اما اگر می خواهید شماره خود را به تماس آشنایان بدهید و هر تماسی را هم پاسخ دهید، باید بدانید که هزینه تماس ها در حالت رومینگ (استفاده از سیم کارت ایرانی در عربستان) از جیب شما می رود نه از جیب فامیلتان! پس در این صورت سیم کارت عربی برایتان بهتر است.

البته همراه داشتن و روشن کردن سیم کارت ایرانی در خارج از کشور، و همچنین دریافت پیامک، هیچ هزینه ای ندارد و فقط هزینه‌هایی که در جدول زیر آمده است برایتان حساب می‌شود.

همچنین توصیه می کنیم سیم کارت «دائمی» خودتان را استفاده نکنید چون متوجه میزان استفاده نمی شوید و بعد از بازگشت از سفر با قبض میلیونی مواجه خواهید شد. با سیم کارت اعتباری کنترل حساب در دست شماست و هر لحظه می توانید از باقیمانده اعتبار خود مطلع شوید.

پس سیم کارت «دائمی» و «سیم کارت اصلی خودتان» که همه شماره اش را دارند، را با خود به حج نبرید!

نکات پایانی:

* بهترین گزینه برای ارتباط با خانواده استفاده از اینترنت وای فای رایگان هتل است. البته در ایام تشریق و همچنین حرم‌ها و ... طبیعتاً در دسترس نیست.

* اگر گوشی دو سیم کارت دارید می توانید از مزایای هر دو سیم کارت عربی و ایرانی استفاده کنید.

* هزینه تماس در حالت رومینگ (سیمکارتهای ایرانی) به صورت دقیقه‌ای حساب می‌شود یعنی اگر کمتر از یک دقیقه صحبت کنید (حتی یک ثانیه) هزینه یک دقیقه محاسبه خواهد شد.

* معمولا سرویس رومینگ برای همه سیمکارت های ایرانسل فعال است اما اگر میخواهید مطمئن شوید یک بار کد (*111*1# تماس) (ستاره 111ستاره 1مربع "تماس") را در داخل ایران شماره گیری فرمایید تا پیامی دریافت کنید مبنی بر اینکه سرویس رومینگ شما فعال است

* برای تنظیمات فعال سازی رومینگ در گوشی خود با لینک زیر مراجعه کنید:

https://irancell.ir/portal/home/?paper/10184/260540/260592/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%DA%AF

 

 لینک اطلاعات رومینگ همراه اول:

https://www.mci.ir/mci-roaming

لینک سایت ایرانسل و اطلاعات رومینگ:

https://eform.irancell.ir/portal/home/?10184/رومینگ-

لینک اطلاعات رومینگ رایتل برای حج 96:

http://www.rightel.ir/haj-96

لینک سیمکارت سعودی «زین» جهت اطلاعات بیشتر:

https://www.sa.zain.com/autoforms/portal/site/personal/voice_plans/hajj_promotions/noor