ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400
EN

Text/HTML

 

  • سؤال: نحوه اطلاع رسانی از زمان ثبت نام دوره جدید عتبات عالیات چگونه می باشد ؟

پاسخ : از طریق رسانه های جمعی مانند صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت اطلاع رسانی مدیریت حج و زیارت(همین سامانه)

  • سؤال: نحوه ثبت نام در کاروانهای اعلامی عتبات عالیات به چه طریقی می باشد ؟

پاسخ :در صورتیکه دوره اعزام کاروانهای عتبات در ایام خاص همانند تعطیلات نوروز و ماههای محرم و صفر باشد سازمان حج و زیارت برای حفظ سهولت و عدالت برای جلوگیری از ازدحام اقدام به پیش ثبت نام اینترنتی در آدرس http://atabat.haj.ir می نماید. بدیهی است سامانه مذکور در ایام دیگر سال مورد بهره برداری قرار نمی گیرد. پس از پیش ثبت نام در سامانه مذکور در صورت وجود متقاضیان ، بیشتر از ظرفیت اعزامی دوره جاری ، سازمان اقدام به قرعه کشی نموده و اولویت بندی جهت مراجعه برای انتخاب کاروانهای موجود را از طریق سامانه فوق‌الذکر فراهم می گردد.

در ایامی که متقاضی سفر به عتبات عالیات کمتر باشد، متقاضیان محترم می بایست با مراجعه به دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت (کارگزاران سازمان حج و زیارت) و یا متقاضیان محترم با مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام عتبات عالیات https://atabatorg.haj.ir اقدام به ایجاد نام کاربری و پس از ورود به سامانه اقدام به ثبت نام در کاروان مورد نظر نمایند.

  • سؤال: نحوه اطلاع از آدرس و مشخصات دفاتر زیارتی فعال دارای مجوز از سازمان حج و زیارت به چه طریقی می باشد ؟

پاسخ :زائرین گــــرامی جهت اطلاع از آدرس و تلفـــــن دفــــاتر زیارتی دارای مـــــجوز رســـــــمی از ســـــازمان حــــــج و زیارت می‌توانند به آدرس اینترنتی https://kargozaran.haj.ir/OfficeRelated/SearchOfficePublic.aspx مراجعه نمایند.

  • سؤال: نحوه پرداخت هزینه سفر به چه طریقی می باشد ؟

پاسخ : زائرین محترم می توانند با دریافت فیش نقدی چاپ شده از دفاتر زیارتی و مراجعه به بانک عامل مربوطه نسبت به پرداخت هزینه سفر اقدام نمایند. ضمنا در صورت ثبت نام زائرین محترم از طریق اینترنت امکان پرداخت الکترونیک از طریق درگاه پرداخت الکترونیک برای زائرین فراهم می باشد.

  • سؤال: چه مدارکی می‌بایست زائرین محترم جهت اعزام به عتبات عالیات، به دفاتر زیارتی تحویل دهند؟

پاسخ :مدارک مورد نیاز برای اعزام به عتبات عالیات 2 قطعه عکس 4*6 پرسنلی و گذرنامه با حداقل 6 ماه فرصت انقضاء تا تاریخ اعزام می باشد.

  • سؤال: نحوه انصراف از سفر توسط زائرین به جه نحوی می باشد ؟

پاسخ :در صورت گذشت 48 ساعت از ثبت نام و عدم واریز هزینه سفر توسط زائر، سامانه به صورت خودکار اقدام به حذف زائر مربوطه می‌نماید. در صورتیکه زائر مزبور هزینه سفر خود را به حساب متمرکز وجوه عتبات عالیات واریز نموده باشند، با مراجعه به دفتر زیارتی عامل و تایید انصراف نسبت به دریافت کد کنترلی برای برگشت وجه واریزی با کسر خسارت وارده شده، اقدام می‌نماید و پس از دریافت کد کنترلی به یکی از شعب بانک مراجعه و وجه خود را دریافت می‌نماید.

  • سؤال: نحوه استفاده متقاضیان از تسهیلات اعزام به عتبات با استفاده از ودیعه ثبت نام عمره خویش، چگونه می باشد؟

پاسخ :متقاضیان محترم می‌بایست در صورت دارا بودن ثبت نام عمره با مراجعه به دفاتر زیارتی و یا از طریق ثبت نام اینترنتی در هنگام ثبت نام گزینه "مایل به استفاده از تسهیلات می باشم" را انتخاب نمایند و شماره ثبت نام ودیعه عمره درخواستی توسط سامانه را وارد نمایند و سپس با دریافت فیش واریز هزینه سفر به بانک مربوطه مراجعه و پس از دریافت تسهیلات، هزینه سفر را با حساب تجمیع وجوه عتبات واریز نمایند.