ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400
EN

سؤالات متداول

Text/HTML

1-من چگونه میتوانم در سایتhttps://umrah.haj.ir نام کاربری جدید بسازم؟

پاسخ: این سایت مختص مدیران محترم کاروانهای عمره مفرده سال جاری بوده و ایجاد کاربری فقط از طریق دفاتر حج امکانپذیر است.

2-من کارگزار مجاز سال جاری هستم، ولی کلمه عبور ندارم؟

پاسخ : با مراجعه به سایت کارگزاران موضوع را از طریق استان خود دنبال کنید.

3-من نام کاربری و کلمه عبور دارم ولی در هنگام ورود به سایت با پیغام خطای زمانبندی مواجه میشوم؟

پاسخ : با توجه به دستوراالعملهای موجود، زمانبندی ثبت نام کاروانهای هر استان اعلام شده است و شما باید در روز شروع استان خود وارد بشوید.

4-چرا امکان ثبت نام زایر را ندارم؟

پاسخ : با راه اندازی سامانه فاخر، تمام عملیات رزرو زایر توسط خود متقاضیان انجام میشود.

5-برای ثبت نام و دریافت رزرو می شود کل گروه را از رزرو دریافت کرد؟

پاسخ : خیر، همانگونه که در قسمت دریافت از رزرو اشاره گردیده ، برای بازیابی اعضای گروه می بایست کد ملی و شماره سند اشخاص مورد نظر وارد کنید.

6-اگر هنگام دریافت از رزرو نام شخص بازیابی نگردید، چه کار باید کرد؟

پاسخ : چنانچه شخصی در سامانه فاخر به عنوان سرگروه و یا عضو گروه ثبت نگردیده باشد، امکان بازیابی نام وی در هنگام دریافت از لیست رزرو میسر نخواهد بود (حتی افراد زیر دو سال) و برای همراهان فاقد سند نیزهم از ابتدا نسبت به دریافت سهمیه و ثبت آن در گروه اقدام نمایند.

7-با توجه به اینکه حکم صادره دفتر کارگزاری باطل گردیده، چگونه میتوان نسبت به ابطال آن یا صدور حکم جدید در سامانه، اطمینان لازم را کسب کنم؟

پاسخ : در صفحه اصلی سایت عمره سازمان در منوی اطلاعات احکام می توانید نسبت به بررسی حکم های صادره فعال در سیستم را مشاهده کنید.

8-بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام چه کاری باید انجام دهیم؟

بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام زائرین و تکمیل اطلاعات آنان لازم است اطلاعات کلیه زائرین در صفحه اصلی و در قسمت ارسال به استان، نسبت به انتخاب گروه با توجه به تاریخ پرواز آن اقدام نموده ، و بعد از بازیابی اطلاعات زائرین میتوانید نسبت به ارسال آن به حج و زیارت استان خود اقدام فرمایید.

9-آیا باید تمامی زائرینی که ثبت نامشان راتکمیل کردند را به صورت کلی برای استان ارسال شود؟

ترجیحا بمنظور سهولت در انجام کار تحویل اطلاعات به استان بهتر است بصورت کلی ارسال گردد علی ایحال در صورت لزوم می توان بصورت تکی یا محدود نیز اقدام به ارسال اطلاعات نمایید.

10-چه زمانی می توانیم به زائرین اعلام کنیم که نسبت به دریافت ارز اقدام نمایند؟

پاسخ : با توجه به بخشنامه دفاتر حج و زیارت استان ها، و در صورت پرشدن اطلاعات در منوی لیست دریافت ارز می توانید متقاضیان را برای دریافت به شعب اعلامی راهنمایی فرمایید.

11-در صورت انصراف زائرینی که وجه کاروان را پرداخت نموده اند، از کدام گزینه می توان اقدام نمود؟

پاسخ : با توجه به اینکه سند اشخاصی که هزینه کاروان را پرداخت می کنند، ابطال می شود، لذا لازم است برای عودت وجه آنان در صفحه اصلی از گزینه (پایداری و استرداد وجه ودیعه گذاری شده) اقدام نموده و بعد از بازیابی اطلاعات شخص و صدور برگه پایداری و راهنمایی ایشان به بانک برای دریافت وجه هزینه کاروان و دریافت سند جدید اقدام نمایند.

12-آیا یک سند را می توان دو بار انتقال داد؟

پاسخ : طبق دستورالعمل صادره، کلیه اسناد یک بار به اشخاص دارای نسبت (درجه یک) و یک بار هم به اشخاص فاقد نسبت می توان انتقال داد و در صورت مواری همچون فوتی یا مراجع قضایی بایستی از طریق از درخواست سازمان حج و زیارت استان نسبت به اخذ مجوز بیش از دو بار از اداره کل ثبت نام اقدام نمایند.