شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

پیام های امام خمینی(ره) به حجاج

Text/HTML

مهجوریت حج ابراهیمی ـ برائت از مشرکان در کنگرۀ عظیم حج، 1365

  بسم‏اللّه‏ الرحمن الرحیم وَ اَذانٌ مِنَ اللّه‏ِ وَ رَسُولِهِ اِلَی النّاسِ یَوْمَ الْحَجِّ الأَکبَرِ اَنَّ اللّه‏َ بَرِی‏ءٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ وَ رَسوُلُهُ[1]. صدق اللّه‏ العلی العظیم ستایش و نیایش مخصوص ذات مقدس

 


اهمیت ساده‌زیستی روحانیت و دست‌اندرکاران/۱۳۶۴

امام خمینی (ره) در سومین اجلاس سالانۀ مجلس خبرگان بر اهمیت ساده‌زیستی روحانیت و دست‌اندرکاران تاکید کردند.

 

تبیین فلسفه و اسرار حج، 1360

  بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم جَعَلَ اللّه‏ُ الْکَعْبَةَ الْبَیتَ الْحَرامَ قِیاماً لِلنّاسِ[1]ـ قرآن کریم. درود بر حجاج بیت‏اللّه‏ الحرام. سلام بر عموم مسلمانان جهان و سلام بر مسلمانان متعهدی که از جهان اسلام به سوی حق شتافت

 


حکم انتصاب پنج نماینده امام خمینی (ره)در امور حج/18 خرداد 1360

حکم انتصاب پنج نماینده امام خمینی (ره)در امور حج/18 خرداد 1360

 

پیام امام خمینی به مناسب عید سعید قربان

مبارک باد عید سعید قربان بر جمیع مسلمانان جهان و بر امت پیامبر عظیم‌الشأن. مبارک باد این عید بزرگ اسلامی بر مستضعفین جهان که در مقابل مستکبرین و اولیای طاغوت قیام نمودند.

 


پیام امام خمینی به مسلمین جهان و حجاج بیت الله الحرام

مجهز شوید از مرکز بت شکنی برای شکستن بتهای بزرگ که به صورت قدرتهای شیطانی و چپاولگران آدمخوار در آمده‌اند، و از این قدرتهای تهی از ایمان نهراسید، و با اتکال به خدای بزرگ در این مواقف عظیمه، پیمان اتحاد و اتفاق در مقابل جنود شرک و شیطنت ببندید.

 


سخنرانی امام خمینی (ره) در دیدار نماینده امام و وزیر ارشاد سال 1358

امروز آبروی اسلام بسته به وجود شماست که می‌روید دستجمعی در این مواقف کریمه و سایر مسلمین، شما را مشاهده می‌کنند. شما باید الگو باشید برای جمهوری اسلامی، امسال حج نمونه است؛ حج جمهوری اسلامی است؛ نه حج رژیم طاغوتی.

 


پیام امام خمینی (ره) به مناسبت فرارسیدن ایام حج 1358

امام خمینی (ره) در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام حج اظهار کردند: حضرات آقایان علما و روحانیون محترم کاروانها تذکر دهید که قبل از حرکت مجالسی تشکیل دهند و حجاج محترم را با مسائل شرعی و وظایف انسانی آشنا کنند.

 


پیام امام خمینی (ره) به حجاج در سال 1357

امام خمینی (ره) در پیامی به حجاج اظهار کردند: لازم است در خلال اعمال شریفۀ حج به یکی از بزرگترین فلسفۀ این اجتماع عظیم توجه داشته و به وضع اجتماعی و سیاسی کشورهای اسلام رسیدگی کرده و از گرفتاریهای برادران ایمانی خود مطلع گشته و در رفع آن حسب وظیفۀ اسلامی و وجدانی کوشش کنند.

 

پیام امام خمینی (ره) به حجاج سال 1349

امام خمینی (ره) در پیامی به حجاج سال 1349 به مسلمین جهان در مورد فلسطین و افشای جنایت‌های رژیم شاه هشدار دادند.