دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

نمايشگاه سوگواره عاشورايي در كربلا برپا شد

333
0
نمايشگاه سوگواره عاشورايي به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بغداد و حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و با همكاري وزارت فرهنگ عراق در كربلاي معلا برپا شد. در اين نمايشگاه 80 اثر از حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در معرض ديد مردم گذاشته شده است.
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، نمايشگاه سوگواره عاشورايي به مناسبت ايام اربعين امام حسين عليه السلام با حضور حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلا افتتاح شد.

اين نمايشگاه از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بغداد و حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و با همكاري وزارت فرهنگ عراق از يكم تا سوم آذرماه مصادف با نهم تا دوازدهم ماه صفر به وقت كشور عراق در شهر مقدس كربلا برپا است و پس از آن به مدت سه روز در نجف اشرف برپا خواهد شد.

داود معصومي مسئول فرهنگي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بغداد در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج اعزامي به كربلاي معلا گفت: اين نمايشگاه به مناسبت ايام اربعين حسيني برگزار شده و شامل آثار مربوط به جشنواره هاي سوگواره عاشورايي در تهران است.

وي با بيان اينكه در اين نمايشگاه 80 اثر از حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در معرض ديد مردم گذاشته شده است، اظهار داشت: اين نمايشگاه در دو بخش برگزار مي شود، بخش بازديد مسئولان كه سركنسول جمهوري اسلامي ايران، نماينده بعثه مقام معظم رهبري و برخي مسئولان عراقي آن را افتتاح كردند.

مسئول فرهنگي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بغداد خاطرنشان كرد: بخش دوم نيز بخش عمومي است كه با انتقال آثار ارائه شده در خيابان هاي اطراف حرم مطهر امام حسين عليه السلام، زائران مي توانند از آنها بازديد و از هدايايي كه در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.