جمعه 04 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

تاكيد بر همدلي مسئولان اجرايي و فرهنگي كاروان ها

323
0
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام و المسلمين حسين بهجتي در جلسه با روحانيان و مداحان كاروان ها در كربلاي معلا، گفت: مديران، روحانيان و مداحان كاروان ها، هركدام داراي وظايف مشخص و تعيين شده اي هستند، اما بايد براي ارائه خدمت هرچه بيشتر و زمينه سازي براي استفاده مناسب تر زائران از سفر به عتبات عاليات، نهايت همكاري و همدلي و تعاون با يكديگر را داشته باشند .

وي همچنين رعايت نظم و انظباط، هماهنگي با ديگر كاروان ها در اجراي برنامه ها و زيارت دوره، و پرهيز از بردان زائران به اماكن زيارتي و غير زيارتي نامعتبر را از جمله بايدها و نبايدهاي سفر به عتبات عاليات دانست .

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، خطاب به روحانيان و مداحان كاروان ها گفت : زائران را در مورد چگونگي و مكان نذورات براي معصومين راهنمايي و به آنان ياد آوري كنيد كه حرم هاي مطهر و مساجد سهله و كوفه، بهترين اماكن براي خواندن قرآن و نماز است .

حجت السلام بهجتي سفر به عتبات عاليات را، سفري زيارتي، كه با فرصتي براي آموزش اخلاق، احكام، اعتقادات و بيان تاريخ ، همراه شده است،دانست و از مسئولان فرهنگي كاروان ها خواست تا در برنامه هاي خود، موارد آموزشي اخلاقي و اعتقادي را، به صورت فشرده و از بيان معصوم براي زائران، بيان كنند .

وي با گراميداشت سالروز شهادت امام حسن عسگري (ع)، با ذكر حديثي از آن امام همام، حق را ملاك زندگي ائمه هدي دانست و افزود: آن بزرگواران، در دوران زندگي گهربارشان، با وجود همه سختي ها و مرارتها، هرگز از مسير حق خارج نشدند و همواره حق گفتند و در پي احقاق آن بودند .

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، افزود: فاصله گرفتن از حق، باعث ايجاد گرفتاري ها و اختلافات پيچيده در جامعه مي شود و مردم را به زحمت مي اندازد .

حجت الاسلام و المسلمين بهجتي افزود: هركس مي خواهد زندگي اش عزت يابد، بايد طرفدار حق و پيرو آن باشد و در جهت احقاق آن باشد .

در ادامه اين جلسه، حجت الاسلام و المسلمين عسگري، كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، با اشاره به برگزاري جلسات و برنامه هاي فرهنگي، منظم از طرف بعثه در حرم هاي مطهر و خيمه گاه حسيني، از روحانيان و مداحان كاروان ها، خواست تا زمينه حضور زائران را در اين برنامه ها، فراهم كنند .

در پايان اين جلسه، به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسگري (ع)، شركت كنندگان عزاداري كردند .

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.