چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

استمرار حج از سوي اهل بيت(ع) مورد تأكيد قرار گرفته است

356
0
لاله افتخاري، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به منافع متعدد فريضه حج گفت: حج تنها منافع فردي ندارد، بلكه نقش مهمي در يكي شدن امت اسلامي دارد؛ تصميم گيري هاي مشترك در اين فريضه بزرگ خود نمايانگر انسجام مسلمانان است.

رئيس فراكسيون قرآن، عترت و نماز مجلس شوراي اسلامي افزود: وحدت اسلامي مورد تأكيد قرآن و سنت ما قرار دارد و كنگره حج از جمله فرصتهايي است تا اين وحدت عميق تر شود و مسلمانان قدرت خود را به عينه مشاهده كنند.

عضو فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي گفت: بزرگداشت شعائر الهي از جمله كاركردهاي حج است؛ مسلمانان در حج همه يك صدا شعائر الهي را به جاي مي آورند.

رئيس فراكسيون قرآن، عترت و نماز مجلس شوراي اسلامي با اشاره به هجمه برخي افراد عليه حج گفت: اين افراد يا ناآگاه هستند و يا از روي غرض حج را زير سوال مي برند و با اربابانشان و استكبار جهاني هم صدا مي شوند تا اين عبادات بزرگ را تخريب كنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: عشق و ارادت مسلمانان و مخصوصا مردم ايران نسبت به فريضه حج هيچ گاه خاموش نمي شود و هر مسلماني آرزو دارد در طول عمر خود حداقل يك بار حج را به جاي آورد.

رئيس فراكسيون قرآن، عترت و نماز مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روايات اهل بيت(ع) درباره حج گفت: اهل بيت(ع) تأكيد فراواني در به جاي آوردن حج دارند و بر استمرار حج از سوي آنها تأكيد شده است و ما به عنوان پيروان آنها بايد تلاش كنيم حج ابراهيمي ادامه داشته باشد.

عضو فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي افزود: نبايد عرصه حج را خالي كنيم تا دشمنان سوء استفاده كنند و حج تضعيف شود؛ البته به علت ناامني هايي كه حكومت عربستان در حج خونين سال 66 ايجاد كرد، به خاطر مصالحي حج براي چند سال تعطيل شد.

رئيس فراكسيون قرآن، عترت و نماز مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نماز و ديگر عبادات نمي تواند جايگزين حج شود، گفت: هر كدام از اين عبادات جايگاه خود را دارد؛ حج به دليل ويژگي هاي خاص خود همه عبادات را در خود جاي داده است.

عضو فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: حج همچون ساير عبادات كمك فراواني به پالايش نفس و خودسازي انسان مي كند.




برچسب ها:حج تمتع

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.