یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

برنامه‌‎ريزي براي ميزباني از يك ميليون زائر ايراني در عتبات

260
0

 

رييس دفتر حج و زيارت در عراق با بيان اينكه حدودد 700 هزار زائر ايراني از ابتداي سال جاري توفيق زيارت اماكن مقدسه و متبركه كشور عراق را داشته اند، گفت: براي ميزباني از يك ميليون زائر در سال آينده برنامه‌ريزي شده است.

 مصطفي قاسمي، رييس دفتر نمايندگي حج و زيارت در كشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به تشريح برنامه‌هاي اين سازمان براي حضور گسترده زائران ايراني به عتبات پرداخت و اظهار داشت: حدودد 700 هزار زائر ايراني از ابتداي سال جاري توفيق زيارت اماكن مقدسه و متبركه كشور عراق را داشته و خواهند داشت.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر به صورت ميانگين روزانه 60 كاروان وارد كشور عراق مي‌شوند، خاطرنشان كرد: با توجه به توقف عمليات عمره، تمايل مردم به حضور در عتبات عاليات عراق افزايش يافته و طبق دستور رياست سازمان و نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت به دنبال افزايش تعداد كاروان‌ها و كيفيت خدمات هستيم.

قاسمي ادامه داد: براي سال آينده برنامه‌ريزي كرده ايم تا حداقل ميزبان يك ميليون زائر در عتبات عاليات باشيم، كه اگر امكان اسكان در كربلا و نجف فراهم شود، هيچ منعي براي تحقق اين هدف وجود ندارد، به عبارت ديگر روزانه حدود 100 كاروان را بايد ميزباني كنيم.

رييس دفتر حج و زيارت در عراق با اشاره به تمهيدات صورت گرفته براي تعطيلات نوروز 95 اظهار داشت: پكيج‌هاي مختلفي براي ايام نوروز پيش بيني شده است كه عموم مشتاقان زيارت حرمين شريفين مي توانند در انتخاب طول مدت سفر خود برنامه‌ريزي داشته باشند.

وي تصريح كرد: در ايام نوروز پيش بيني مي شود حداقل روزانه 110 كاروان ورودي داشته باشيم و تا سقف 150 كاروان را روزانه ميزباني كني

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.