جمعه 04 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

حديثي كه بر درب بهشت حك شده است

476
0
حديثي از امام حسين(عليه السلام) براي ما به يادگار است و اين حديث بر روب درب بهشت حك شده و راز خوشبختي را در 4 مسئله بيان كرده است.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم سخنراني بِعثه مقام معظم رهبري در سرداب حضرت عباس(عليه السلام) شب گذشته با حضور اعضاي بِعثه مقام معظم رهبري و زائران ايراني برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين وزيري، سخنران بِعثه مقام معظم رهبري در اين مراسم معنوي با ذكر آيه اي از قرآن كريم نسبت به نحوه تأمين سعادت آدمي از ديگاه پيامبر اعظم(ص) اشاره كرد و گفت: در اين دنيا اگر به دنبال خوشبختي باشيم بايد مولفه هايي در نظر بگيريم.

وي افزود: حديثي از امام حسين(عليه السلام) براي ما به يادگار است و اين حديث بر روب درب بهشت حك شده و راز خوشبختي را در 4 مسئله بيان كرده است.

سخنران بِعثه مقام معظم رهبري عنوان كرد: اولين مسئله قناعت است؛ قناعت گنجي پايان ناپذير و پشتوانه اي مستحكم براي انسان باايمان است، دومين مسئله حق گو بودن است؛ انسان با شجاعت از حق دفاع كند و حق را بگويد.

حجت الاسلام و المسلمين وزيري اظهار كرد: در حق گفتن نبايد از ملامت و سرزنش برخي افراد ترسيد، بلكه با شجاعت از موضع حق خود دفاع كنيم.

سخنران بِعثه مقام معظم رهبري ترك حقد را مولفه سوم دانست و گفت: دل را از كينه توزي نسبت به ديگران پاك كنيم، با مردم با مهرباني و اخلاق خوب رفتار شود؛ همان گونه كه پيامبر(ص) به وسيله داشتن اخلاق نيكو توانستند بسياري از افراد را به دين اسلام دعوت كنند.

وي گفت: مجالست با نيكان و خوبان مؤلفه چهارم است؛ متاسفانه عده اي از افراد به دليل مجالست و نشست و برخاست با افراد بدنام به جهنم خواهند رفت و اين وعده قرآني است، لذا انتخاب دوستان شايسته در تأمين سعادت انسان نقش به سزايي دارد.

در پايان اين مراسم زائران امام حسين (عليه السلام) با نغمه سرائي مداح اهل بيت(عليهم السلام) حاج علي اكبر رياحي اصل، به عزاداري و سينه زني پرداختند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.