یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

دانشجويان زندگي قرآني و فرهنگ حسيني را در دانشگاهها ترويج كنند

198
0
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، گردهمايي كاروان هاي دانشجويي به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در سالن اجتماعات بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري درعراق در اين گردهمايي، قرآن را كتاب زندگي و امام حسين(عليه السلام) را قرآن ناطق خواند و همگان را به انس به قرآن و تدبر در آن و عمل به آن سفارش كرد.

وي افزود: قرآن داراي عبارات، اشارات، لطايف و حقايقي است كه انسانها بر حسب مقام و معنويتشان مرتبه اي از آن را درك مي كنند؛ عوام عبارات و خواص اشارات و اولياء الهي لطايف و انبياء حقايق را درك مي كنند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري درعراق اظهاركرد: قرآن ثقل اكبر و امام حسين(عليه السلام) ثقل اصغر هستند وبا هم هماهنگ اند و هيچ گاه از يكديگر جدا نمي شوند.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به علاقه شديد امام حسين(عليه السلام) به قرآن گفت: در شب عاشورا كه از دشمن مهلت گرفته شد، يكي از كارهاي مهم ايشان و سفارش آن حضرت به ياران، تلاوت قرآن بود.

وي اظهار كرد: حتي در تاريخ نقل شده كه در چند مورد سربريده امام حسين(عليه السلام) تلاوت قرآن مي كرد؛ امروز نيز تنها راه نجات بشريت در پيروي به سبك زندگي قرآني كه اهل بيت(عليهم السلام) مفسر آن هستند، مي باشد.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري درعراق از دانشجويان خواست زندگي قرآني و فرهنگ حسيني را دردانشگاهها ترويج كنند.

حجت الاسلام نجفي روحاني با ذكر اينكه دانشجويان بايد سفير دو سويه باشند، گفت: آنها مي توانند سفير انقلاب اسلامي در عراق و سفير اهل بيت(عليهم السلام) در ايران اسلامي باشند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري درعراق در پايان افزود: پس از بازگشت بايد حسيني باشيم و يك نوع عصمت از گناه داشته باشيم و در رفتار و گفتارمان تحول پيدا شود.

در اين گردهمايي خانم نصيرزاده گفت: از خداوند در شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان خواستم كربلا را نصيبم كند و امروز كه به كربلا وارد شدم، آن خواسته ام مورد قبول خداوند قرار گرفت.

اين دانشجوي زائر كربلا عنوان كرد: خيلي ها در ايران با آنكه ثروتمند هستند، اما توفيق زيارت كربلا نصيبشان نمي شود؛ پول و ثروت در زيارت كربلا جايي ندارد، بايد از جايي ديگر دعوت شويم.

خانم نصيرزاده اظهار كرد: در اين سفر درسهاي فراواني مي توان از امام حسين(عليه السلام) آموخت و مهم آن است كه اين درسها را در زندگي خود كاربردي كنيم.

در اين همايش معنوي، فيلمي مستند همراه با روايت گري حجت الاسلام هاشمي نسب پخش شد، در اين فيلم وقايع ابتداي اسلام و مظلوميت ولايت به نمايش درآمده و سپس به واقعه عاشورا و در نهايت به دفاع مقدس پرداخته است.

از نكات ممتاز اين فيلم آن است كه به صورت هنرمندانه بخش هاي مهم و سرنوشت ساز تاريخ صدر اسلام را به نمايش مي گذارد، رخدادهايي كه در وقوع عاشورا و شهادت امام حسين (عليه السلام) نقش داشتند.

با توجه به اهميت مسئله شناخت و معرفت نسبت به واقعه عاشوراي حسيني، نمايش اين فيلم با استقبال دانشجويان روبرو شد.

در پايان اين گردهمايي هدايايي به دانشجويان اهداء شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.