شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

موضع ایران در قبال عربستا فعال است نه منفعل

260
0
نوبخت سخنگوي دولت تصريح كرد: سفر رئيس جمهوري به پاكستان ارتباطي به موضوع عربستان ندارد.


سخنگوي دولت امروز درنشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد سفر هيأت ايراني و مذاكرت در مورد موضوع حج 96 گفت:‌ هنوز جمع بندي نشده است و فقط نظراتمان را به گروه اعزامي گفته ايم بنابراين در صورت جمع بندي از اين مذاكرات و نشست ها اطلاع رساني لازم انجام خواهد شد.

محمد باقرنوبخت همچنين در باره نقش ميانجي گري پاكستان در روابط ايران و عربستان اظهار داشت: نفوذ منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران بالا است و عربستان در مظان كمك به داعش، القاعده، تكفيري و سلفي قرار دارد و بايد به نوعي از خود دفاع كند كه با پول و اسلحه او تروريست ها تقويت مي شوند.

نوبخت افزود: در خصوص عربستان موضع ما روشن است و سياست جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه فعالانه است نه منفعلانه. ما دست پر داريم و نفوذ منطقه اي ما بالاست.

وي ادامه داد: موضع جمهوري اسلامي ايران در اين ارتباط، به ويژه در سوريه مشخص است. در ارتباط يمن نيز كسي كه بازنده اصلي اين كودك كشي و حمله به واحدهاي مسكوني و مردم بي دفاع است، عربستان است؛ آن ها بايد از خود دفاع كنند.

سخنگوي دولت اضافه كرد: بنابراين اگر لفظ تندي مي بينيد، فرار رو به جلو است. اينكه كشورهاي حوزه خليج فارس مي خواهند با ما روابط خوبي داشته باشند همان خواست جمهوري اسلامي ايران است و مواضع ما نسبت به عربستان با صراحت بيان شده است.



نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.