شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

همايش متمركزتوجيهي - آموزشي زائران عتبات عاليات استان البرز ويژه دوره هاي نوروزي در محل هیأت انصارالامام رزمندگان کرج برگزارشد.

419
0

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان ، دراين همايش كه روز یکشنبه 95/12/22 با حضور مدیریت ، کارکنان ، کارگزاران امور زیارتی استان  برگزار شد بیش از 2000نفر از زائران البرزی اعزامي به عتبات در دوره هاي نوروزي حضور داشتند. در این همایش پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و مداحی توسط یکی مداحان برجسته استان بمناسبت رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها ، حجت الاسلام و المسليمن محمدی تباردر خصوص زيارت مستحبی و احكام آن سخن گفتند.ایشان با بيان روايات از ائمه معصومين عليهم السلام از زيارت حرم مطهر سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) بعنوان افضل زيارت مستحبي ياد و تاكيد كرد پروردگار براي اين زيارت اجر و ثواب بسياري قائل است.وي اشاره نمود: به غير از حج كه تنها زيارتي است كه در صورت حصول شرايط يك بار بر هر مسلمان واجب مي شود بقيه زيارات مستحب است.حجت الاسلام محمدی تبار سپس به تفصيل آثار و بركات زيارت امام حسين (ع)  و ائمه معصومین (ع)را بيان كردند و مقدمات قبل و حين سفر را يادآور شد.

درادامه اين همايش ، محمدرضا حاج علیزاده مسئول حراست حج و زیارت استان  توصيه هاي امنيتي سفربه عتبات عاليات را به زائران گوشزد و تاكيد كرد زائران از همراه بردن وسايل اضافه، جواهرآلات ، مدارك شناسايي غير ضروري و كارت هاي بانكي و ... خودداري كنند و مسئوليت لوازم ، ساك و چمدان افراد ناشناس را بعهده نگيرند. به زائران توصيه كرد كه با همراهي مدير و مداح كاروان در برنامه ها فرهنگی و زیارتی حضورداشته و از فضايي معنوي در كنار بارگاه ائمه اطهار درعراق هرچه بيشتر بهره ببرند و از بحث و جدال با افراد بخصوص افراد ناشناس خودداری نمایند و در صورت لزوم پیگیری امورات از طریق مدیر و یا روحانی کاروان اقدام نمایند . و درضمن از زائران عتبات عاليات خواست كه در طول اين سفر معنوي ضمن رفتار نيك با همسفران خود ، صبور بوده و به افرد ضعيف و ناتوان كاروان كمك كنند . سپس آقای شفیعیان مدیر عامال شرکت مرکزی امورز یارتی در خصوص  فضیلت سفر معنوی عتبات عالیات سخنانی ایراد نمودند و زائران عتبات را به رعایت اخلاق در این سفر معنوی، و همچنین نوع دوستی و همراهی با مجموعه عوامل کاروان ها دعوت کردند و از زائران خواستند در طول سفر هم کاروانی های مسن و ناتوان خود را همراهی و مساعدت کنند. در ادامه  سخنانی در خصوص کارهای اجرایی ،بهداشتی ،امنیتی و باید ها و نبایدها در طول سفر  بیان کردند .

در پایان این همایش مدیریت حج وزیارت ضمن تشکر از دست اندر کاران و زائرین حاضر در همایش هدایایی به کودکان حاضر در جلسه و کسانی که در قرعه کشی برنده شده بودند اهدا نمودند .

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.