یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

گزیده فرمایشات مراجع عظام تقلید درباره جایگاه حج تمتع

406
0
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت هفته گذشته در جریان سفر به استان قم با مراجع عظام تقلیددیدار کردند که آیات عظام در این دیدارها فرمایشات و رهنمودهایی درباره حج تمتع 96 ایراد کردند که گزیده ای از آنها به شرح ذیل است:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند، آنها کسانی بودند که اعتقادی به حج نداشتند و مایل بودند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود و الحمدالله ناکام شدند./ خدا را شکر می‌کنیم که بالاخره حج راه افتاد، درست است که این عمل با مشکلاتی همراه است، اما نبود حج با ضایعه همراه است.

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی:

فریضه حج الهی بخاطر برخی حواشی نباید تعطیل شود و خطبا با روشنگری و تبلیغ اهمیت برگزاری مناسک حج، لازم است نسبت به برخی شبه افکنیها هوشیار باشند و مردم را نگران نکنند./ باید با سم‌پاشیهایی که برای تعطیلی حج انجام می‌شود، مقابله شود و خطبا به مردم در این زمینه روشن‌گری کنند.

آیت‌الله العظمی سبحانی:

فریضه حج واجب و مورد تاکید دین مبین اسلام است و زائرین نسبت به این موضوع توجه دارند.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی:

رفتن به حج از فرایض دینی ما مسلمانان است‌ و عظمت کعبه و جایگاه آن‌چنان بالاست که قابل توصیف نیست‌ و هرکسی نمی‌تواند به راحتی این عظمت و جایگاه را درک کند. ما با کعبه زندگی می‌کنیم و حیات و ممات ما با کعبه مرتبط است.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی:

امنیت ضیوف الرحمان از سوی خداوند متعال تامین شده و خدمت به حجاج توفیق بزرگی است.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی‌:

افرادی که در فضای مجازی و در سخنان خود ایجاد رعب و وحشت در دل حجاج می‌کنند، اصلا عقیده به این فریضه ندارند. حج بر هر فرد مستطیع واجب است و باید آن را به جای آورد. باید به حج برویم و آن را حفظ کنیم.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

خطاب به مسئولان حج: همه منتظر بودند مژده برگزار شدن حج را بشنوند و شما کار خیلی خوب و بزرگی کردید.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.