دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

اهداي بسته‌هاي معرفت و بن خريد كتاب به زائران حج 96

352
0

مدير برنامه و محصولات فرهنگي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از اهداي بسته هاي معرفت شامل محصولات فرهنگي و بن خريد حجت الاسلام مسعود حاجي ابراهيمي در گفت وگو با ايرنا افزود:‌ بسته هاي معرفت با محتواي محصولات فرهنگي شامل مجله اي خاص ويژه زائران، كتابچه راهنما، بروشور،‌جزوات مسايل قرآني و غيره در چهار سطح تحصيلي زير ديپلم، ديپلم، ليسانس و مقاطع تحصيلي عالي ارايه خواهد شد.
وي اظهار داشت: همچنين براي دست يابي راحت زائران به هرگونه محصول فرهنگي بروشوري تهيه شده كه بزودي از طريق مديران كاروان ها در اختيار زائران قرار خواهد گرفت. اين مطالب در سطوح فرهنگي و ميزان تحصيلات زائر طراحي و طبقه بندي شده است.
وي با بيان اينكه در مجموع 12 بسته محصولات فرهنگي در چهار سطح زير ديپلم، ديپلم ، ليسانس و مقاطع تحصيلي عالي تهيه شده است، خاطر نشان كرد: كار توزيع بروشور از حدود دو هفته ديگر از طريق مديران كاروان ها آغاز خواهد شد.
به گفته وي، بسته هاي فرهنگي تهيه شده بسيار متنوع و با ارزش بالاي فرهنگي است كه در صورت مطالعه بسياري از مشكلات زائران رفع و حتي به بسياري از سوالات آنان پاسخ داده خواهد شد.
وي اظهار داشت: در اين بسته ها پاسخ گويي به شبهات، مباحث قرآني، مباحث آداب و اخلاق زيارت، احكام و مناسك حج، تاريخ و اماكن و بسياري مطالب متنوع فرهنگي تدارك ديده شده است.
به گفته وي، براي خواهران و برادران اهل سنت نيز چهار بسته فرهنگي در قالب شافعي، مالكي، حنفي و ويژه بانوان تهيه شده كه ارائه بن ها و بروشورهاي تهيه شده بزودي اطلاع رساني خواهد شد.
* ارايه بن 15 هزار توماني با بيست درصد تخفيف براي هر زائر ايراني حج 96
مدير برنامه و محصولات فرهنگي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري همچنين در خصوص توزيع بن هاي خريد محصولات فرهنگي گفت: پس از توزيع بروشور از طريق مديران كاروان ها در بين زائران اعزامي كار توزيع بن خريد كتاب و محصولات فرهنگي به همين روش آغاز خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه بن ها داراي كد رهگيري بوده و دقيقا مي شود گفت كه بن مربوطه به كدام شهرستان و كاروان و مدير مربوطه تعلق گرفته است، گفت: اصل و هدف ما بر مبناي كرامت و صيانت زائران است.
حاجي ابراهيمي افزود: يكي از آسيب هايي كه در زمينه ارايه اينگونه بن ها در گذشته وجود داشت اين بود كه بسياري از زائران بعد از دريافت آن نمي دانستند بايد چگونه محصولات فرهنگي ابتياع كنند تا بتوان از آن استفاده بهينه كرد و يا اينكه به چه مكاني بايد براي تهيه آن مراجعه كرده و آنرا در چه سطحي تهيه كنند،كه اين مشكل نيز با درايت تمامي دست اندركاران ساماندهي شده و امسال به مرحله اجراء گذاشته خواهد شد.
*همايش ياوران حجاج استانها بعد از ماه مبارك برگزار خواهد شد
وي با بيان اينكه يك دوازدهم زائران جمعيت 81 هزار نفري اعزامي به حج 96ياوران حجاج خواهند بود، گفت:‌ همايش ياوران حجاج استانها با هدف هماهنگي و انسجام هرچه بيشتر به منظور ارايه بهترين برنامه هاي فرهنگي بعد از پايان ماه مبارك رمضان انجام خواهد شد.
* برنامه هاي فرهنگي هتل محور هستند
وي خاطر نشان كرد: امسال برنامه هاي فرهنگي ما مجموعه محور و هتل محور است و با توجه به توافقات به عمل آمده همه برنامه هاي فرهنگي در هتل ها انجام خواهد گرفت.
حاجي ابراهيمي اظهار داشت: از تمامي زائران به خصوص ياوران حجاج تقاضامنديم كه با همكاري خود موجب تقويت شوراي هماهنگي هتل ها براي اجراي هر چه بهتر برنامه هاي فرهنگي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه تا پايان ماه مبارك رمضان تمامي كارهاي مربوط به مسايل فرهنگي به انجام خواهد رسيد، گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته امسال در مدينه در چهار هتل و در مكه نيز در سه يا چهار منطقه مراسم فرهنگي خواهم داشت.
وي تاكيد كرد: همچنين براساس اقدامات انجام گرفته از خانواده معظم شهداي منا كه در حج امسال حضور دارند نيز ضمن اجراي برنامه هاي خاص براي آنان، آيين تجليل و قدرداني نيز به عمل خواهد آمد.
براساس اعلام مسئولان سازمان حج و زيارت، امسال 85 هزار و 500 نفر از زائران كشورمان براي انجام مناسك حج راهي عربستان خواهند شد.
كتاب به زائران اعزامي حج 96 خبر داد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.