شنبه 05 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

استفاده از دستبند الكترونيكي خواسته عربستان نبود / كليت طرح به نفع حجاج ايراني است

551
0

رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس معتقد است استفاده از دستبند الكترونيكي به نفع حجاج ايراني بوده تا در مواقع ضروري مسئولان حج به سرعت به آنها رسيدگي كنند.

الهيار ملكشاهي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت درخصوص دستبند الكترونيكي كه قرار است حجاج ايراني در حج تمتع امسال به دست داشته باشند، گفت: دستبند الكترونيكي خواسته سعودي ها نبوده و مسئولان كشور ما اين اقدام را انجام مي دهند.

نماينده مردم كوهدشت و رومشكان در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح كرد: مسئولان حج مي توانند از اين طريق متوجه شوند زائران در كدام نقطه قرار دارند و اگر براي آنها مشكلي پيش بيايد به سرعت در محل حاضر شده و رسيدگي كنند.

وي افزود: تنها مشكلي كه دستبندهاي الكترونيكي ايجاد مي كنند هزينه آن است كه در هر صورت ساخت چنين دستبندهايي با هوشمندي بالا قطعا هزينه بردار خواهد بود و اگر هزينه كمي داشت، ساير كشورها نيز از آن استفاده مي كردند.

رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: الكترونيكي بودن دستبندهاي حجاج هيچ ايرادي ندارد و حتي اقدام مثبتي است تا خود زائران در جريان مناسك حج دچار مشكل نشوند و قرار نيست اطلاعات آن در اختيار طرف سعودي باشد./

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.