ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

همايش آموزشي توجيهي زائران حج 1396- استان البرز

636
0

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان البرز همايش آموزشي توجيهي زائران حج استان البرز پيش از ظهر جمعه با حضور مدیرحج وزیارت استان وهمکاران ومدیران وعوامل کاروانها ومجموعه هاوروحانیون ومعینهای معزز درمحل ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمين اجلالی از زائران ايراني بعنوان سفيراني ياد كرد كه در سرزمين وحي اعمال و رفتار اسلامي را به نمايش گذاشته و قوانين كشور ميزبان را محترم مي شمارند . در ادامه در خصوص فلسفه و مناسك حج با استناد به آيات قران و احاديث به ايراد سخن پرداختند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين روحی به سخنرانی پرداخته و با اشاره به اينكه سفر حج براي كسب مال و تجارت نيست و هيچ عبادتي جايگزين آن نميگردد ، ادامه داد: هيچ فريضه اي معادل حج نبوده بلكه همه فرايض درحج خلاصه شده اند، حج داراي جايگاه رفيعي است كه بايستي با نظر قرآن بدان عمل كرد و همه انبيا الهي حج انجام داده اند و حج يك فريضه بين ادياني است.
وي افزود: خانه كعبه عظمت فراوان دارد و هرگز تعطيل و خالي از طواف كننده نبوده است لذا با قلبي سليم وارد سرزمين وحي شده و حج را بجا آوريد.

وي در ادامه ضمن برگزاری نمادین مراسم حج ، يكي از نمادهاي مهم كعبه يعني مقام ابراهيم را براي زائرين تشريح كرد و افزود: حضرت ابراهيم (ع) با چه سختي هائي خانه خدا را بنا كرد و وقتي كه كار تمام شد بر سنگي كه براي ساخت ديوارهاي كعبه از آن استفاده ميكرد قرار گرفت و گفت ربنا تقبل منا خدايا از ما قبول فرما. به اذن پروردگار اثر پاي ابراهيم در آن سنگ باقي ماند و آن سنگ آبرو و قداست پيدا كرد و مقام ابراهيم ناميده شد و همه حجاج بايستي نماز طواف خود را پشت آن بجا آورند، سپس وي از همان مكان همه انسانها را بسوي حج و خانه خدا فرا خواند و از خداوند درخواست كرد او و پسرش را مسلمان قرار دهد تا تسليم فرمان خدا باشند و از نسل شان پيامبري دين الهي را گسترش دهد .

در این همایش ، جناب سرهنگ تقی پور ، ریاست محترم اداره اماکن استان البرز مطالب مفصلی در خصوص موضوعات امنیتی که زائرین میبایست رعایت نمایند صحبت نموده و به بیان نکات ارزشمند در این حوزه پرداختند.

در پایان ضمن اجرای نمادین مراسم حج توسط کارگزاران و عوامل آموزش دیده مراسم با پذیرایی از زائرین محترم به پایان رسید.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.