دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

محل انس ومعرفت با حضور سرپرست زايران ايراني در سرزمين منا برگزار شد

243
0
همزمان با عيدسعيد قربان ؛ محفل انس و معرفت جمعه شب با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران ايراني خانه خدا ؛ نمايندگان بعثه مراجع عظام تقليد ؛‌ خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و زايران كشورمان در سرزمين منا برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ در اين مراسم باشكوه كه در خيمه بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد ؛ شركت كنندگان فرارسيدن عيد سعيد قربان عيد بندگي را به همديگر تبريك و شادباش گفتند.

حجت الاسلام و المسلمين كاظم راشد يزدي از وعاظ و سخنرانان مشهور كشورمان در اين مراسم در سخناني ؛ مسير رشد و كمال را هدف نهايي خلقت انسان و ارسال رسل دانست و گفت : ترديدي نيست كه راه رشد و كمال راه همواري نيست و انسانها براي رسيدن به قله هاي سعادت بايد سختي هاي راه كمال و سعادت را تحمل كنند.

وي با بيان اين مطلب كه همه انبيا ؛‌ مبعوث شدند تا مسير رشد وكمال را به انسان نشان دهند، افزود: آنچه انسان را از رشد و كمال باز مي دارد ؛‌ دنيا طلبي است.

وي در بخش ديگري از سخنانش به احاديث متعددي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله و سلم درباره تربيت فرزندان اشاره كرد و گفت :‌ ما بايد قدرت جاذبه بيشتري داشته باشيم و تكريم و تشويق روي تربيت جوانان بسيار اثرگذار است .

وي سپس بركات حج را مورد اشاره قرار داد و گفت : حج مقبول ؛ حجي است كه انسان قبل و بعد از حجش تفاوت داشته باشد، ما بايد زشتي ها را از اخلاق خود بزداييم .

در اين مراسم ؛ گروه تواشيح مشكات نيز قطعاتي را به مناسبت عيد سعيد قربان اجرا كرد و حاج مرتضي طاهري مداح اهل بيت ؛ به مديحه سرايي پرداخت.

فایلهای پیوست

2 فایل برای دانلود

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.