شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

توقيف اينترنت رايگان به دليل شكايت اپراتورهاي عراقي

242
0
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: امسال ظرفيت هاي ارتباطات بين ايران و عراق را به 3 برابرافزايش داديم اما در داخل عراق به دليل اعتراضي كه اپراتورهاي عراقي نسبت به ارائه سرويس هاي رايگان داشتند، هيات اعلام و اتصالات عراق تجهيزات ما را كه براي استفاده وارد عراق شده بود توقيف كردند و اجازه نصب ندادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «محمدجواد آذري جهرمي» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در كربلاي معلي در زمينه ارائه خدمات ارتباطي و اينترنتي به زائران گفت: در مسيرهاي منتهي به مرز امكانات لازم پيش بيني شد و زوار عزيزهم شاهد بودند كه در نقاط منتهي به مرز و گلوگاه هاي مرزي ارتباطات و امكانات كاملي ديده شده و سرويس هاي لازم در اختيارشان بود.

وي افزود: امسال ظرفيت هاي ارتباطات بين ايران و عراق را به 3 برابرافزايش داديم اما در داخل عراق به دليل اعتراضي كه اپراتورهاي عراقي نسبت به ارائه سرويس هاي رايگان داشتند، هيات اعلام و اتصالات عراق تجهيزات ما را كه براي استفاده وارد عراق شده بود توقيف كردند و اجازه نصب ندادند.

آذري جهرمي يادآور شد: ما امسال در مسير پياده روي نه تلفن هاي صلواتي داشتيم و نه توانستيم خدمات wifi ارائه دهيم، و به همين دليل زوارگله مند بودند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ابراز اميدواري كرد كه با تعامل اين موضوع براي سال هاي آينده حل شود.

وي تاكيد كرد: احترام به قوانين و مقررات عراق لازم است ، بر اين اساس موضوعاتي به صورت مقررات بالادستي مطرح است كه دولت عراق هم به آن توجه مي كند.

آذري جهرمي در پايان با تشكر از زحمات دولت و مردم عراق گفت: ديدگاه ما توجه جدي به نياز و فراهم كردن تسهيلات براي زائران است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد براينكه با تعامل طرف مقابل مي توان به خواسته زائران در سال هاي آينده تحقق بخشيد ، گفت: بر اين اساس بايد اپراتورهاي عراقي يا خودشان سرمايه گذاري كرده و مشكل را حل كنند يا بايد با تعامل و همكاريهاي بيشتر اين كار را انجام داد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.