شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

آداب باطني زيارت زمينه ساز اقتدا به امام حسين (ع) است

437
0
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در جمع زائرين حضرت سيد الشهدا در صحن حرم مطهر آن حضرت با اشاره به تفاوت ميان آداب ظاهري و باطني زيارت گفت: آداب باطني زيارت مهمتر از آداب ظاهري آن است و بدان معناست كه زائر بداند كجا آمده و آيا شايستگي حضور در محضر حضرت سيد الشهدا را دارد.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي، خطيب بعثه مقام معظم رهبري در مراسم سخنراني و عزاداري زائرين در صحن مطهر حرم امام حسين(ع) با اشاره به آياتي از سوره حجرات، گفت: براي زيارت اولياء خدا آدابي ذكر شده كه قطعا رعايت آن آداب به درك و بهره بيشتر ما در اين زيارت كمك خواهد كرد و به قدري ادب زيارت ائمه اهميت دارد كه آياتي از قرآن كريم -
آيات اول سوره حجرات - در اين زمينه نازل شده است.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري افزود: طبق تعاليم شيعه، امام، زنده و مرده ندارد و لذا ما الان كه در محضر حضرت سيد الشهدا هستيم بايد خيلي مراقب باشيم و ادب حضور در محضر حضرت سيد الشهدا را رعايت كنيم.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تفاوت ميان آداب ظاهري و باطني زيارت گفت: آداب ظاهري زيارت شامل غسل كردن، لباس پاكيزه پوشيدن و ... است اما آنچه مهمتر است آداب باطني زيارت است، يعني اينكه زائر بداند كجا آمده و آيا شايستگي حضور در محضر حضرت سيد الشهدا را دارد.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري ضمن توصيه به بانوان زائر براي رعايت پوشش اسلامي در حرمين مطهر افزود: همانطور كه براي مهماني هاي بندگان خدا به پوشش و ظاهر خود اهميت مي دهيد در محضر امام وجايي كه تمام انبيا و تمام فرشتگان از خداوند تقاضاي شرفيابي دارند نيز مراقب پوشش خود باشند.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي در پايان به زائرين توصيه كرد: سپاس خداوند متعال را بخاطر توفيق تشرف به كربلا در ماه رجب را بيش از پيش به جا آورند و در رفتار و كردار خود بيشتر مراقبه كنند تا مبادا اجر زيارت رجبيه آنها زائل گردد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.