دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است

320
0
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان را مطلوب توصیف کرد و گفت: وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.


دکترسیدعلی مرعشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج در مکه مکرمه اظهار کرد: تاکنون 150 هزارمورد خدمات به مراجعه کنندگان در80 مطب ، 5 درمانگاه و بیمارستان مکه ارائه شده که 123 هزار مورد ویزیت بوده است.
وی بیشترین دلیل مراجعه بیماران را سرماخوردگی و مشکلات عضلانی ذکر کرد و گفت: 7 بیمار در دو بیمارستان سعودی نور و ملک فیصل و 38 بیمار در بیمارستان زائران ایرانی در مکه تا دیروز بستری بودند که حال عمومی شان خوب است.
دکتر مرعشی با بیان اینکه اکثر این بیماران بدلیل عفونت های تنفسی ، ناراحتی قلبی و ریوی و شکستگی بستری شدند، اظهار داشت: روند خدمات دهی به زائران در مراکز درمانی مطلوب و وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه دو درمانگاه درمنا وعرفات از شنبه شب راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به زائران است ، گفت: بیمارستان صحرایی عرفات ازعصر امروز راه اندازی می شود.
دکترمرعشی با بیان اینکه با ورود زائران به منا با راه اندازی یک بیمارستان صحرایی و درمانگاه ههای 8 گانه پاسخگوی حجاج خواهیم بود، افزود: درمشعر سه دستگاه آمبولانس مستقر شده است و پزشکان مجموعه با کاور در کنار زائران حضور دارند. همچنین پزشکان خانم و عمره گزار نیز بانوان زائر را دروقوف اضطراری ، منا و جمرات همراهی خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون دو بیمارفوت شده اند ، گفت : نسبت به مدت مشابه درسال قبل تعداد فوتی ها بسیار کمتر است.
وی اسامی فوتی ها را رحیم حشمتی 61 ساله ازکاروان شماره 12135 استان آذربایجان غربی و فتح علی مسیحی 68 ساله از کاروان 24042 استان فارس اعلام کرد.


نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.