دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

بیش از 266 هزار مورد ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی در مکه مکرمه

349
0
ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون 266815 مورد خدمات پزشکی و درمانی به حجاج کشورمان درمکه مکرمه ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در گزارش ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه بیش از 10000 مورد ویزیت تخصصی در بیمارستان مکه مکرمه و پنج درمانگاه فعال در هتل های محل اسکان زائران نیز انجام شده ، آمده است: مجموع ویزیت انجام شده در درمانگاه ها و مطب های فعال در مجموعه ها 217779 مورد بوده است .
این گزارش تعداد خدمات پاراکلینیکی را 16556 ذکر کرده و می افزاید: درحال حاضر 12 بیمار در بیمارستان زائران ایرانی در مکه و 10 بیمار دیگر در بیمارستان های سعودی بستری ونحت درمان هستند.
در این گزارش تعداد زائران ایرانی فوت شده از شروع مراسم حج تاکنون ده نفر عنوان شده است که عبارتند از: عصمت ابن عباس ، امان غفورسارلی ، زیبا نبی زاده ، هوشنگ حمولی طرفی ، فتحعلی مسیحی، امیر نهتانی ، گوکجه آق ، سکینه سلمانی ، طاهره شاکری و رحیم حشمتی.
در مدینه منوره نیز ارائه خدمات پزشکی و درمانی در 3 درمانگاه و دو مطب که درهتل ها دایر شده است به زائران ادامه دارد.
بگفته آقای اکبر رضایی رئیس ستاد مدینه منوره هم اکنون یک زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری است و یک زائر استان فارس هم امروز بدیل فشار خون از فرودگاه مدینه بازگردانده شد و تحت درمان قرار گرفت.
گفتنی است تعداد زائرانی که درعملیات حج امسال به دیار باقی شتافتند نسبت به مدت مشابه در حج سال گذشته بسیارکمتر است.




نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.