ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

ضرورت نوآوری و تحول جدی در نحوه و سبک ارایه خدمات در سازمان حج و زیارت

217
0
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: امروز حوزه حج و زیارت به عنوان یک سازمان خدماتی نیازمند نوآوری و تحول جدی در نحوه و نیز سبک و سیاق ارائه خدمات است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت عصر روز گذشته میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود و در خصوص موضوعات مختلف به بحث و گفت و گو پرداختند.

رییس سازمان حج و زیارت طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به بیان جزییات این نشست پرداخت که متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

امروز حوزه حج و زیارت به عنوان یک سازمان خدماتی نیازمند نوآوری و تحول جدی در نحوه و نیز سبک و سیاق ارائه خدمات است.

توسعه شبکه های ارتباطی وظرفیتهای گسترده فناوریهای نو برای تسهیل امور،کاهش هزینه ها،افزایش دقت وسرعت انجام امور، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مردم و بیش از همه تکریم ارباب رجوع در دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان که از جمله حقوق شهروندی است تبدیل به یک دغدغه عمومی شده است.

عصر روز قبل در کنار دیدارها وجلسات مختلف، نشستی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری داشتم که در این دیدار آنچه از ظرفیت ها و توانمندی های علمی و دانشی جوانان این مرز و بوم توصیف شد، بیانگر آن است که هوش و استعداد سرشار آنان حد و مرزی ندارد.

علاقه وافر این نسل به دانایی در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات، خود فرصتی مغتنم برای بهره گیری از این دانش در حوزه های مختلف از جمله حج و زیارت است که با انبوه مخاطبان مردمی مواجه است.مردمی که باید بیش از هر جای دیگر تکریم و عزت شوند و خود را آماده زیارت کنند؛ زیارتی سرشار از معنویت.

از این رو امروز بهره گیری از ظرفیت دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه حج و زیارت از تهیه و آماده سازی نرم افزارهای مناسب برای دسترسی مردم به خدمات این سازمان و تسهیل اموردر عین افزایش سرعت و دقت انجام کارها ،اهمیت دارد.استفاده از امکان فضای مجازی برای ساماندهی حوزه سوغات که خود دغدغه ای جدی برای زائران است بگونه ای که امکانی فراهم شود برای اطلاع زائران و حجاج از وضعیت قیمت های اجناس درکشور مقصد و مقایسه آن با مشابه داخلی تا آنان بتوانند به جای صرف وقت در بازارها با آرامش خاطر به زیارت و بهره گیری از معنویت این فضاها برسند.

امید است بتوان این تحول را با توان تخصصی و دانایی جوانان این آب و خاک محقق کنیم.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.