دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

محمد رضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در البرز/ مدیریت انقلابی اتحاد و انسجام می خواهد

288
0
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در جمع مدیران کل هم خانواده خود گفت: اتحاد و انسجام رمز پیروزی دفاع مقدس بود و مدیریت انقلابی نیازمند همین الگو است.
به گزارش روابط عمومی اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، محمدرضا سوقندی مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر اذعان کرد: اکنون که در جنگ اقتصادی به سر می بریم اگر الگو و مدل مدیریتی دفاع مقدس را داشتیم تا کنون این جنگ را هم پشت سرمی گذاشیتم.

سوقندی اظهار داشت: اگر امروز در جنگ اقتصادی هستیم به این دلیل است که فرهنگ ایثار کم شده است. اگر فرهنگ ایثار داشتیم در جنگ اقتصادی هم پیروز می شدیم.

وی با اشاره به اینکه معارف دفاع مقدس باید شناسانده شود اضافه کرد: ایثارگری یعنی از خود گذشتن و منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دادن که این فرهنگ باید نهادینه شود.

او تأکید داشت: اکنون که در گام دوم انقلاب هستیم جان مایه اش مدیریت جهادی است. جهاد اصغر جهادی نظامی و جهاد کبیر ایثار و گذشت است.

این مقام مسوول با تأکید بر اینکه در جهاد اکبر باید از بسیاری از لذت های دنیوی عنوان کرد: استان البرز از نظر بافت اجتماعی، جغرافیایی و شهرنشینی متفاوت است که مدل مدیریت خاص خودش را می طلبد.

وی تصریح کرد: البرز استقلالش خوب بود ولی این استقلال گاهی موجب کم توجهی می شود که اگر مدیریت جهادی در آن رقم بخورد می تواند با ابزارهای فرهنگی لایه های پنهان را نهان و مطالبات جوانان را بیان کند.

مشاور امورایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البرزنشینان همواره پیشتاز بودند و ایثارگری هایشان نشانه این پیشتازی است. مدیریت در این استان از لحاظ کارگری و قومیت های متفاوت مدیریت خاص خودش را می خواهد.

وی اذعان داشت: شهرستان های البرز کم است. با توجه به محدودیت امکانات که دارد ظرفیت های فرهنگ و دستیابی آنها برای مردم باید بیش از آنچه که هست مهیا شود.

سوقندی با اشاره به اینکه برگزای نشست و همایش هایی که در حوزه ایثارگران برگزار می شود موجب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثارگری است، تشریح کرد: اتحاد و انسجام در دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در تشریح و تبیین نیازهای فرهنگی اثربخش باشد.

در جلسه دستگاه های هم خانواده که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران برگزار شد مدیرکل نهاد کتابخانه ها، اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت، مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور داشتند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.