ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

اولین شورای هماهنگی بانک ها در کشور با هدف بهبود معیشت و ارائه تسهیلات به فرهنگیان در البرز تشکیل شد

224
0


اولین شورای هماهنگی بانک ها در کشور با هدف بهبود معیشت و ارائه تسهیلات به فرهنگیان در البرز تشکیل شد/فرهنگیان باید با آرامش و فراغ بال به تربیت سرمایه های اجتماعی کشور بپردازند/وعده های شورای آموزش و پرورش را تا نیل به مقصود مورد پیگیری قرار می دهیم

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: به جد وعده های شورای آموزش و پرورش را تا رسیدن به سرانجام نهایی دنبال می کنیم و تشکیل نشست شورای هماهنگی بانک های استان برای بهبود معیشت و تسهیلات فرهنگیان نیز در راستای همان اهداف است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکتر شهبازی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که در سطح کشور برای نخستین بار جهت بهبود معیشت و تسهیلات فرهنگیان استان برگزار شد، با اشاره به اینکه این گردهمایی بی نظیر بمنظور ادای دین به فعالان عرصه علم و تربیت برپا شد، افزود: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان موضوعاتی مطرح شد که به جد درصدد عملیاتی کردن آنها هستیم.
وی ادامه داد: به جد وعده های شورای آموزش و پرورش را تا رسیدن به سرانجام نهایی دنبال می کنیم و تشکیل این نشست نیز در راستای همان اهداف است.
دکتر شهبازی با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: در این روز بزرگ که دانش آموزان نقش پررنگی را ایفا کردند، آموزش و پرورش وظیفه سنگینی را به عهده دارد چراکه فرهنگ توسعه و حفاظت محیط زیست از سنین کودکی شکل می گیرد.
وی افزود: امروز برای کمک به فرهنگیان این جلسه را تشکیل نداده ایم بلکه هدف ما ادای دین به قشر تاثیرگذار فرهنگیان است تا گره از مشکلات و موانع آنها برداریم.
استاندار البرز با اشاره اینکه به شدت مخالف برنامه های تبلیغاتی و بدون خروجی مثبت هستم، اضافه کرد: فرهنگیان و فعالان عرصه آموزش و پرورش تولیدکننده سرمایه انسانی کشور هستند از این رو چنین افراد ارزشمندی باید در آرامش به کار تعلیم و تربیت بپردازند.
وی گفت: تمامی ارکان تصمیم گیر استان باید در سایه اتحاد و وفاق این امر را باور داشته باشیم که آموزش و پرورش منشا تحول است و بر این اساس باید در جهت رفاه و معیشت فرهنگیان برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
دکتر شهبازی افزود: کسی ماموریت و وظیفه ای برای برگزاری این نشست بر عهده ام نگذاشته بود ولی بعنوان نماینده عالی دولت و نظام خود را موظف به ارائه برنامه ای برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان می دانم.
وی عنوان کرد: برای رفاه و بهبود معیشت مردم گام های پرسرعت تری برمی داریم تا اقدامی موثر در جهت منویات مقام معظم رهبری و اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید انجام دهیم.
استاندار البرز گفت: باید کارگروهی در آموزش و پرورش برای پیگیری تسهیلات فرهنگیان تشکیل شود تا مصوب این نشست و روند تحقق برنامه ها را مورد پیگیری قرار دهد.
وی افزود: بانک ها بعنوان شریان های اقتصاد کشور باید در قبال 460 هزار دانش آموز مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند چراکه معلمان باید با آسایش و آرامش بتوانند به تعلیم و تربیت این جمعیت بزرگ بپردازند.
دکتر شهبازی با بیان اینکه مکانیزم اعطای تسهیلات به فرهنگیان رصد می شود تا حقی از کسی تضییع نشود، خاطرنشان کرد: برخی از بانک ها تاکنون همراهی خوبی برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان داشته اند که از آنها تقدیر خواهد شد.
وی گفت: در این نشست مصوب شد که در مرحله اول به حدود 400 نفر از فرهنگیان تسهیلات اعطا شود و این روند ادامه خواهد داشت.
استاندار البرز افزود: از بانک ها انتظار می رود که در خصوص وثایق و تضامین با نگاه ویژه ای به این قشر فرهیخته تسهیلات ارائه دهند.
وی ادامه داد: هر 10 روز گزارشی از روند ارائه تسهیلات دریافت خواهم کرد.
دکتر شهبازی گفت: در ابتدای هفته وزیر آموزش و پرورش از روند اجرای طرح های ملی در مدارس البرز بازدید کرد.
در این نشست تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و شورای بانک های البرز برای اعطای تسهیلات به فرهنگیان در حضور استاندار البرز امضا شد.
شایان ذکر است که چنین اقدام نوینی در حوزه اصناف نیز با تشکیل جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اصناف البرز نیز صورت گرفته و طی یک نشست تخصصی مشکلات و موانع آنها مورد بررسی قرار گرفت.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.