یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

همایش یاوران حجاج کاروانهای اعزامی به حج تمتع 98 استان البرز برگزار گردید.

245
0
به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان البرز به منظور ایجاد وحدت رویه و اطلاع رسانی برنامه ها ، هرسال افرادی ازبین کاروانها به عنوان« یاوران حجاج» مدیران کاروان و روحانیون حج را داوطلبانه یاری می کنند .
این افراد فرهیخته و منتخب با هماهنگی روحانی و مدیر کاروان بخشی از عملیات در کاروانها را بر عهده خواهند گرفت .کمک در اجرای برنامه های فرهنگی ، برگزاری جلسات ، مسابقات ، ختم قرآن و هر فعالیت فرهنگی دیگر نیز توسط یاوران حجاج برگزار میشود . همچنین کمک رسانی در مدیریت بحران ، تردد ها و رفت و آمد و همراهی روحانی کاروان در مسائل عبادی نیز از دیگر وظایف یاوران حجاج است
بنابه به اعلام روابط عمومی حج وزیارت استان جهت آموزش و توجیه یاوران حجاج کاروانهای حج استان، همایشی درروز دو شنبه مورخ 21/03/98در سالن آمفی تئاتر مدیریت حج و زیارت استان البرز با حضور کارکنان ، مدیران ،عوامل کاروانهای زیارتی و یاوران حجاج کاروانهای حج تمتع استان البرز برگزار گردید.
دراین جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و مداحی توسط جناب آقای عبدالله پور یکی از مداحان برجسته استان ، جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا اخوان سخنانی درخصوص برکات و آثار معنوی حج و فضیلت واهمیت کمک به زائرین در در سفر معنوی حج تمتع بیان فرمودند ودر ادامه به تبین برنامه ها و شیوه کار یاوران حجاج در عملیات حج 98 پرداختند.
درادامه این همایش مسایل مهم وضروری مربوط به امداد ونجات وکمکهای اولیه توسط یکی از کارشناسان مجرب هلال احمراستان جناب آقای بهجت آبادی بیان شدودر پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار و به سوالات مطروحه از طرف یاوران حجاج کاروانها توسط ایشان پاسخ داده شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.