ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

آموزش زائران قبل از سفر اربعین ضروری است

157
0
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به نزدیک شدن مراسم باشکوه اربعین حسینی بر فراگیری و آموزش‌های لازم به زائران قبل از سفر تاکید کرد و آن را در پربار شدن این مراسم معنوی مهم برشمرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در جمع اعضای بعثه مقام معظم رهبری در شهر نجف حضور یافت و ضمن بررسی آخرین روند برنامه‌ها و فعالیت فرهنگی دفتر رهبری در این شهر، ضمن تشکر وقدردانی از مسئول و اعضای بعثه‌ بر تلاش هرچه بیشتر تاکید کرد وگفت: هرچه آموزش‌ زائران بیشتر شود، مراسم اربعین پربارتر می‌شود.

وی بر ضرورت همدلی و همفکری تاکید کرد و آن را عامل موفقیت دانست و گفت: دشمنان عزت و اقتدار و وحدت مسلمانان را برنمی‌تابند؛ بنابراین همیشه به دنبال توطئه هستند در مقابل ما هم باید کاملا هشیار و مراقب باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام رهبری در عراق با اشاره به نقش آداب زیارت گفت: بهره‌ افراد از زیارت بستگی به میزان معرفت و رعایت آداب ظاهری و باطنی آن دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی آن را پدیده‌ای بی‌نظیر در عالم خواند و آن را باز خوانی ارزش‌های انقلاب حسینی دانست و افزود: اربعین یک جریان پویا و اثرگذار در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی است.

وی به حضور باشکوه زائران در مراسم اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: هر چه زائران پیش از سفر آموزش‌های لازم را فرابگیرند این مراسم پربارتر خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق بر رعایت قوانین و مقرارت کشور عراق تاکید کرد و خواستار توجه کامل به توصیه‌های مرجعیت دینی در عراق شد.

وی اربعین را زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج)خواند وگفت: پیاده روی اربعین همه را به تعجب واداشته است؛ بنابراین لازم است این موضوع با تدبر و دقت بازخوانی شود و ظرائف و لطایف آن تبیین گردد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.