شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

اجازه نمی دهیم حتی یک واحد تولیدی در البرز تعطیل شود

189
0
اجازه نمی دهیم حتی یک واحد تولیدی در البرز تعطیل شود/اتحاد و انسجام حاکم در البرز زمینه امنی برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم کرد/قدردان حضور مثمر فعالان بخش خصوصی در البرز هستم/برای بسترسازی رونق تولید، ارتقا زیرساخت ها را نشانه گرفته ایم
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با اتحاد و انسجامی که در مجموعه البرز حاکم شده، درصدد هستیم با پرهیز از سیاه نمایی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی، همچنان بستری امن برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی در استان فراهم کنیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز که روز سه شنبه با حضور وزیر صمت در سالن جلسات فرمانداری اشتهارد برگزار شد، افزود: ماه بهمن یادآور خاطرات بسیاری از دلاورمردی ها و رشادت های مردم این مرز و بوم برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همچنین یاد و خاطره تمامی شهیدان بویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در راه امنیت و حفظ منافع ملی جان خود را نثار کردند، گرامی باد.

شهبازی با اشاره به سفر یک روزه وزیر صمت در البرز، گفت: طی این حضور چند واحد تولیدی استان افتتاح و توسعه یافتند.

وی افزود: یک واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک دانش بنیان کاوش آغاز بکار کرد که در حوزه تحقیقات فرآوری عناصر نادر خاکی و استراتژیک فعالیت دارد همچنین افتتاح این شهرک با ۱۴ واحد دانش بنیان دیگر تا پایان سال در دستور کار است.

استاندار البرز اضافه کرد: وزیر محترم صمت همواره ساعی و پرتلاش در حوزه توسعه تولید و صنعت البرز گره گشا بوده و تعامل لازم را داشته اند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های راه اندازی کارخانه نوآوری و اجرای پروژه ملی اشتغال مهارت محور در البرز، گفت: توفیقات فراوانی در حوزه های مختلف تولید، اشتغال و ایجاد تسهیلات در این راستا برای البرز حاصل شده است.

شهبازی عنوان کرد: با اهتمام جدی و تلاش شبانه روزی در البرز شرایطی را ایجاد کردیم که بخش اعظم مشکلات تولید و صنعت را در البرز حل و فصل کنیم تا حداقل بار را بر دوش دولت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با وزارت صمت ارتباط تنگاتنگی داریم و مطالبه ناگفته ای نمانده است، گفت: برای تقویت زیرساخت های تولید در راستای تامین آب و برق لازم، اقدامات ویژه ای صورت گرفت که آغاز عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در باغستان کرج از جمله این امور است.

استاندار البرز افزود: خروج اشتهارد از شعاع ۱۲۰ کیلومتر اکنون مهمترین مطالبه استان برای توسعه تولید و اشتغال است که امید است مورد توجه ویژه هیات دولت قرار گیرد چراکه با تحقق این امر شاهد تحولات شگرفی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از مهمترین مطالبات صنایع و تولیدکنندگان البرز است، ادامه داد: البرز، استانی صنعتی است که به طور قطع در تحریم ها در معرض تهدیدهایی قرار دارد ولی علی رغم این امر وضعیت البرز خوب است و توفیقات ارزشمندی حاصل شده است.

شهبازی گفت: با تمام توان درصدد هستیم که اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را نیز در البرز ندهیم و برای تداوم این امر همچنان نیازمند توجه ویژه ملی هستیم.

وی افزود: ساماندهی لکه های صنعتی استان را به جد در دستور کار داریم و تاکنون در خصوص لکه های صنعتی ماهدشت و زیبادشت توفیق یافتیم بنابراین از سازمان صمت انتظار می رود برای تحقق این امر در ۶ لکه دیگر به البرز اختیارات بیشتری بدهد.

استاندار البرز افزود: طی دستور وزیر محترم صمت امروز مقرر شد که ۵۰۰ نفر از نخبگان در واحدهای صنعتی بکارگیری شوند که این اقدام بهره وری و کارآیی را افزایش می دهد.

شهبازی در پایان گفت: از حضور پویا و تلاش های بخش خصوصی در استان قدردانی می کنم.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.