ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

پیام استاندار البرز به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله

151
0
استاندار البرز به مناسبت پنجم دی ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات طبیعی پیامی صادر کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، متن کامل پیام شهبازی ، استاندار البرز به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی بدین شرح است:
باسمه تعالی
پنجم دی ماه " روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی " به مناسبت سالگرد وقوع زلزله بم
با هدف یادآوری و بزرگداشت جانباختگان این حادثه و آگاهی رسانی عمومی در سطح جامعه نامگذاری شده است.
ویژگی خاص جغرافیایی، اقلیمی، زیست محیطی و در عین حال راهبردی البرز «به عنوان معین استان تهران» موجب شده است که این استان نقشی بی بدیل و تأثیرگذار در تصمیمات کلان کشور داشته باشد.
بدون تردید با وجود گسل های فعال شناخته شده در استان، راه بر تکرار این بلای طبیعی نمی توان بست اگر چه در بروز حوادث طبیعی، هیچ منطقه ای، مستثنی نیست اما پرواضح است که با استانداردسازی شرایط زندگی، ایمن سازی واحدهای مسکونی، ممانعت از ساخت و ساز در حریم های ناایمن و با ایجاد سطح دانش و آگاهی عمومی می توان به میزان قابل توجهی اثرات بلایای طبیعی را کاهش داد.
باگرامیداشت این مناسبت بیش از پیش راهکارهای کاهش اثرات آسیب هاو بلایای طبیعی مورد توجه قرار گیرد و بدون تردید آگاهی بخشی و وجود مدیریتی قوی و کارآمد و همکاری و همفکری همه دست اندرکاران از عوامل مؤثر و کارساز در پیشگیری و کاهش خسارت می باشد.
همه دستگاه ها و سازمان ها؛ بالاخص مدیریت شهری، فرمانداران و شهرداران استان البرز باید با تدوین برنامه های عملی، موجبات افزایش تاب آوری استان را فراهم آورده و در راستای رسالت خود در تعهد به اخلاق حرفه ای تمامی توان و اهتمام خود را در زمینه برنامه ریزی و عمل برای مدیریت بحران و راهکارهای پیشگیرانه به کار بگیرند.
امید است با نگاه دانش محور و با بهره گیری هرچه بیشتر از یافته های علمی و تجارب به دست آمده، حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.