شنبه 05 خرداد 1403
EN

اخبار

اخبار

رویداد اقتصادی در سوریه

183
0
مهمترین رویدادهای اقتصادی مورخ 1399/11/12 تاریخ: 31/1/2021م
- سايت B2B سوریه: منابع مطلع در زمینه اوضاع مرغداری ها و پرورش مرغ تاکید کردند، تجار وارد کننده کنجاله ذرت زرد و سویا جهت وارد نمودن این دو قلم با قیمت های مناسب برای مرغداری ها از طرف وزارت اقتصاد و تجارت خارجی از طریق اختصاص دادن ارز خارجی به قیمت 1260 لیر سوری برای هر یک دلار مورد پشتیبانی بانک مرکزی سوریه قرار گرفته اند، ولی تجار به علت عدم نظارت مراجع ذیربط جهت کسب سود بیشتر دو قلم یاد شده را در بازار با قیمت معمولی می فروشند و حجم زیادی از آن را به صورت قاچاقی به مناطق خارج از سیطره دولت و کشور عراق صادر می کنند. در این راستا آقای رامی ناولو رئیس انجمن طیور در اتاق کشاورزی حلب از تعطیلی سایر مرغداری های استان حلب در سایه شرایط سخت حاکم بر پرورش مرغ خبر داد.
- به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا مدیر اداره بنادر و دریانوردی کشور امروز از بازگشایی سایر بنادر کشور به دنبال بهبود شرایط جوی خبر داد. سرتیپ عمار مخلوف مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی کشور به خبرنگار سانا گفت: با بهبود شرایط جوی و دریایی امروز بنادر لاذقیه، طرطوس، بندر تخلیه نفت بانیاس، بنادر ماهیگیری و بنادر تفریحی جهت رفت و آمد کشتی ها گشایش یافته است. گفتنی است دیشب اداره یاد شده سایر بنادر دریایی تجاری و بنادر ماهیگیری واقع در مناطق ساحلی سوریه را به دلیل شرایط جوی و دریایی ناپایدار و طوفانی بسته اعلام کرده بود.
- روزنامه الوطن سوریه: با ادامه محاصره مرکز شهر الحسکه واقع در شمال سوریه از سوی شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه "قسد"، هزاران سوری از دستیابی به نان و همچنین سوخت محروم شده‌اند بنا به این گزارش، ۱۷ روزی است که ۱۰۰ هزار نفر از اهالی الحسکه در نتیجه ادامه محاصره مرکز این شهر و دو شهرک مسکونی شهر القامشلی از سوی شبه نظامیان "قسد" که تحت حمایت ارتش آمریکا قرار دارند، امکان دسترسی به مواد غذایی و تانکرهای آب ندارند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.