ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

همایش بزرگداشت هفته حج برگزار شد

357
0

 روابط عمومی حج و زیارت استان البرز  از برگزاری همایش هفته حج در سالن آمفی تئاتر مدیریت حج و زیارت استان البرز خبرداد.
بنا بر این گزارش  همایش یاد شده(ضمن رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی)با تلاوت آیاتی چند از کلام ا ... مجید توسط یکی از عوامل اجرایی کاروان ( جناب آقای رضا عابدی ) و اجرای آقای محمود سوداگر از مجریان صدا و سیما آغاز گردید که در ادامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی از روحانیون معزز کاروانهای حج و امام جمعه شهرستان فردیس به سخنرانی پرداختند.

ایشان ضمن تبریک هفته حج و دهه کرامت و همچنین بیاناتی در خصوص زندگی نامه ثامن الائمه(ع) و فلسفه  امامت، اظهار داشت خدمت به زایران بیت الله الحرام سعادتی است که نصیب شما عزیزان شده است و زیارت خانه خدا نیز توفیق و آرزوی بزرگی است که نصیب بندگانش می شود.

حجه الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی در ادامه به اهمیت این ایام در سرنوشت ملت شریف ایران اشاره کرد و ضمن دعوت از خانواده بزرگ خادمین حج و زیارت جهت شرکت حداکثری در انتخابات پیش رو از دست اندر کاران حج وزیارت بابت اقدامات شایسته و در خور شان زائرین تقدیر و تشکر نمودند.

محمد حسن سامعی کادیجانی مدیر حج و زیارت استان البرز  نیز ضمن خیر مقدم به تمامی حاضرین در جلسه گزارشی اجمالی از لغو عملیات حج تمتع و سالجاری و  همچنین فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف حج تمتع ، ارایه نمود. ایشان با اشاره به گرامیداشت هفته حج و یاد و خاطره شهدای این عرصه افزود سازمان حج و زیارت برای اجرای عملیات حج تمتع آمادگی کامل داشت لذا کشور عربستان با توجه به شیوه ویروس منحوس کرونا و ملاحظات دیگر مراسم معنوی حج تمتع را لغو و ورود زایران دیگر کشور های اسلامی را در ایام حج به عربستان ممنوع اعلام کرد.

سامعی کادیجانی از حاضرین خواست تا پیرو منویات مقام معظم رهبری نسبت به شرکت در انتخابات اقدام نموده و دیگران را نیز در این مسیر ترغیب نمایند.
مدیر حج و زیارت استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شعار تعیین شده در روزهای هفته حج اشاره کرد و از تمام زائران خواست با سرلوحه قرار دادن این شعار، حال که مسیر زیارت خانه خدا بسته است تمامی توان و استعداد خود را جهت برگزاری باشکوه و پرشکوه انتخابات بکار گیرند. 
 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.