دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

گفتگوی مصطفی الکاظمی(نخست وزیر عراق) با خبرگزاری سلام ایران

101
0

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت البرز به نقل از  خبرگزاری ایرنا، با توجه به روابط تاریخی و مذهبی عمیق بین مردم عراق و ایران و آغاز عملیات واکسیناسیون در دو کشور ، ایرانیان چه زمانی می توانند به عتبات عالیات عراق بروند؟  عراق این فرصت را برای شهروندان 36 کشور فراهم کرد که در فرودگاه ویزا بگیرند. آیا این شامل جمهوری اسلامی نیز می شود در آینده نزدیک؟

 (نخست وزیر عراق) در مورد بازدید از مقدسات و به ویژه سفر اربعین ، مطمئناً ما در تلاشیم شرایط مناسب و خوبی را برای بازدید کنندگان ایجاد کنیم.  برادران در جمهوری به خوبی می دانند که زمانی که من رئیس اطلاعات بودم ، من در کمیته بازدیدکننده شخصی بودم که بیشترین امکانات را برای بازدید کنندگان به او می دادند.  از آنجا که این دیدار به خاطر اباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) است ، منطقی نیست که من موانع و موانعی را در مقابل دیدار قرار دهم.  اما اپیدمی کرونا در آخرین دوره مانع از بازدید شد و موانع و شرایط خاصی را تعیین کرد.  پس از تکمیل واکسیناسیون و کنترل اپیدمی ، ما تلاش خواهیم کرد تا این بازدید را در سطح قبلی ، بالاتر و بیشتر تسهیل کنیم.  مطمئناً ما در این دیدار کار خواهیم کرد ، زیرا این فقط یک دیدار مذهبی نیست ، بلکه یک بازدید فرهنگی ، عقیدتی و تاریخی است. ما باید روابط را از طریق این بازدیدها تقویت کنیم و همچنین برای تسهیل آینده روابط با توجه به مسئله ویزا. من به افزایش ویزا برای بازدید کنندگان ایرانی به عراق اعتقاد دارم و ما مطمئناً روی آن کار خواهیم کرد و سعی می کنیم آن را با برخی از دیوان سالار اینجا در عراق و ایران بررسی کنیم ، و ما در تلاش هستیم برخی شرایط و امور را تسهیل کنیم تا به مرحله ای برسیم که به زودی ویزا بین جمهوری اسلامی و عراق برداشته شود.
 خبرگزاری ایرنا: با توجه به ارزیابی شما از وضعیت واکسیناسیون در عراق ، چه زمانی عراق آماده خواهد بود تا مرزهای خود را به روی بازدید کنندگان ایرانی باز کند؟
 (نخست وزیر عراق) ما جلسه نزدیک کمیته بهداشت و ایمنی را داریم و از جمله مواردی که مورد بحث قرار می دهیم شرایط سفر اربعین است.  این نشست به زودی برای کمیته ایمنی و بهداشت برگزار می شود تا چشم اندازهای یافتن راه حلی برای موضوع ویزیت را بررسی کند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.