چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

آغاز مراسم حج تمتع در میان تدابیر پیشگیری از ویروس کرونا

265
0

به گزارش‌ روابط عمومی حجو زیارت استان البرز به نقل از ایرنا، آیین حج تمتع در حالی برای دومین سال پیاپی تحت تاثیر ویروس کرونا بدون حضور حجاج خارجی آغاز شده است که مقام های عربستان تنها به آن دسته از شهروندان سعودی اجازه شرکت  را داده اند که هر دو مرحله واکسن علیه کووید ۱۹ را زده اند.
وحشت از همه گیری ویروس کرونا سبب شد سعودی ها در حج تمتع سال گذشته نیز از پذیرش حجاج دیگر کشورها خودداری کنند و به طور محدود تنها به اهالی بومی اجازه داده شد که و آیین های حج را در پنج روز انجام دهند. 
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که سعودی ها امسال نیز با تکرار تجربه حج تمتع سال گذشته، به ۶۰ هزار نفر از شهروندانی که علیه کرونا واکسینه شده اند اجازه شرکت در مناسک حج را دادند. 
این آمار اگرچه بیشتر از سال گذشته است اما بسیار کمتر از شمار شرکت کنندگان در مناسک حج تمتع در سال های پیش از همه گیری ویروس کرونا است، در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲.۵ میلیون مسلمان از سراسر جهان در حج تمتع شرکت کردند.
بر اساس اعلام وزارت حج عربستان، مناسک حج ۲۰۲۱ امروز شنبه با ورود حجاج به مکه و طواف کعبه آغاز شده است و از روز یکشنبه زائران وارد عرفات می شوند و در روز سه شنبه خود را برای مهمترین آیین حج یعنی عید قربان آماده می کنند.
در اوایل این ماه (ژوئیه)، وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرد که با توجه به بیماری همه گیر کووید ۱۹ و انواع جدید آن بالاترین سطح اقدام های احتیاطی بهداشتی را دنبال می کند.
این وزارتخانه گفت که سن زائران باید بین ۱۸ تا ۶۵ سال باشد و متقاضیان انجام مراسم سالانه نباید بیماری مزمن داشته باشند.
بر اساس سامانه ممیز الکترونیکی، شرکت کنندگان از میان ۵۵۸ هزار متقاضی حج تمتع انتخاب شدند.

این تدابیر از ترس اینکه مناسک حج با مشارکت میلیون ها زائر و حاجی به منبع اصلی انتقال ویروس کرونا تبدیل شود به اجرا درآمده است به ویژه اینکه شمار ابتلاها در مناطق مختلف جهان رو به افزایش نهاده است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.