یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

۳۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند

167
0
فرماندار مهران گفت: ۳۶ هزار زائر عتبات عالیات از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

مجید کاکی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: همچنین از بامداد شب گذشته تا ساعت 8 روز نهم مهر ماه، ۶ هزار و ۶۰۰ زائر از کشور عراق از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.


وی افزود: تمهیدات امنیتی، انتظامی و بهداشتی در پایانه مرزی مهران تا زمان خروج همه زائران از پایانه مرزی مهران همچنان برقرار است و نظم خاصی در پایانه مرزی وجود دارد.


فرماندار مهران گفت: پیک ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران امروز جمعه است و براساس پیش بینی ها عمده زائران اربعین حسینی امروز جمعه از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور می شوند.


وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاده شده و هماهنگی همه کمیته های قرارگاه عملیاتی اربعین مهران تاکنون هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنان به مبدا وجود ندارد.


کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین بصورت روزانه با حضور استاندار و دستگاه های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می شود و برنامه ریزی و راهکاری لازم برای سهولت انتقال زائران بزگستی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می شود.


وی بیان داشت: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه با تب سنجی و رپید تست تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهد گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد، علاوه بر ارائه آموزش لازم، از طریق وسایل نقلیه مجزا راهی محل سکونت خود می شوند و از طریق سامانه به دانشگاه علوم پزشکی مبدا مثبت بودن نتایج آن شخص ارسال می‌ شود.


فرماندار مهران یادآور شد: ۲۴ موکب با اشتیاق فراوان در حال پذیرایی از زائران هستند و ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده و آماده خدمت. رسانی به زائران است.


گفتنی است شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است


مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.