یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

ورود ۱۲ هزار زائر اربعین از مرز مهران به کشور

150
0
فرماندار مهران گفت: ۱۲ هزار زائر عتبات عالیات از روز گذشته تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت ۲۰ امروز این آمار به ۲۰ هزار نفر برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مجید کاکی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران در گفت و گویی اظهار داشت: تمهیدات امنیتی، انتظامی، بهداشتی و حمل و نقل در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده است و تا این لحظه هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به مقصد وجود ندارد.


وی افزود: همه دستگاه‌های نظامی و امنیتی و خدمات‌رسان و امدادی در بحث اربعین پای کار هستند و مواکب هم با شور و اشتیاق خاصی از زائران بازگشتی به کشور پذیرایی می‌کنند.


فرماندار مهران گفت: بخش عمده‌ای از زائران اربعین حسینی که از طریق هوایی وارد عراق شدند به تدریج تا پایان روز جمعه وارد مرز مهران می‌شوند.


کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین بصورت روزانه با حضور استاندار ایلام و دستگاه‌های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی و راهکارهای لازم برای سهولت انتقال زائران برگشتی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می‌شود.


وی اضافه کرد: نیروهای بهداشتی مستقر در پایانه مرزی مهران نیز از تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهند گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد بصورت مجزا از سایر زائران راهی محل سکونت خود می‌شوند.


فرماندار مهران یادآور شد: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران راه‌اندازی شده و آماده خدمت رسانی به زائران است.


شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.


بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.


مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.