یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

همايش تغذيه، طبخ و سرو غذاي حجاج و زائران عتبات برگزار مي‌شود

206
0

 مدير آموزش سازمان حج و زيارت استان چهارمحال و بختياري گفت: اين سازمان درصدد برگزاري همايشي سراسري با موضوع تغذيه و تدارکات لازم براي تهيه مواد اوليه، طبخ و سرو غذاي حجاج و زائران عتبات عاليات است.
به گزارش روابط عمومي حج و زیارت البرز به‌ منظور بررسي راهکارهاي موجود براي چگونگي تهيه مواد اوليه، طبخ و سرو غذاي حجاج و زائران عتبات عاليات، نشست مشترک هم‌انديشي با حضور مديران سازمان حج و زيارت استان چهارمحال و بختياري و متخصصان حوزه‌هاي تغذيه، صنايع غذايي و بهداشت مواد غذايي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد برگزار شد.

مدير آموزش سازمان حج و زيارت استان چهارمحال و بختياري در اين نشست با توجه به اهميت و ضرورت توجه به تمام فرايند تغذيه و تدارکات حج و عمره و عتبات عاليات اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين موضوعات مورد توجه اين سازمان، اصلاح و بازنگري فرآيندهاي اجرايي، رفع نقاط ضعف و توجه و تقويت نقاط قوت، ارتقاي سطح کيفيت خدمات رساني به حجاج و زائران بر اساس استانداردهاي موجود و بهبود برنامه‌هاي پيش رو است.

اردشير علي‌بابايي با بيان اينکه در اين زمينه کشور ايران الگويي براي ساير کشورهاي مسلمان است، افزود: در اين راستا و با هدف تقويت سطح خدمات‌رساني در حوزه تغذيه به زائران، سازمان حج و زيارت درصدد برگزاري همايشي سراسري با موضوع تغذيه و تدارکات لازم براي تهيه مواد اوليه، طبخ و سرو غذاي حجاج و زائران عتبات عاليات است.

وي خواستار ارسال مقالات و مشارکت دانشجويان و استادان در رشته‌هاي مرتبط در اين همايش شد.

در اين نشست تخصصي، اعضاي هيئت علمي گروه‌هاي بهداشت مواد غذايي، تغذيه، شيلات و آبزيان و نيز صنايع غذايي اين واحد دانشگاهي با تأکيد به تشکيل کارگروه‌هاي علمي دائمي در زمينه بررسي تمام فرايند تدارکات، طبخ و توزيع مواد غذايي سفرهاي معنوي و زيارتي به بررسي چالش‌ها و نقاط قوت موجود از منظر علمي پرداختند.

استادان واحد دانشگاهي شهرکرد هم پيشنهاد و راهکارهاي علمي خود درباره آسيب‌شناسي، تقويت کيفيت خدمات‌رساني، اقدامات لازم براي افزايش ايمني مکان‌هاي پخت بهداشتي و متمرکز غذا و سپس انتقال آن به محل اسکان جامعه هدف را مطرح کردند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.