ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

زائران حرم نبوی یک بار در ماه می‌توانند در روضه منوره نماز بخوانند

251
0

با افزایش تعداد زائران مسجدالنبی، متولیان حرم نبوی برای اقامه نماز جماعت در روضه منوره محدودیت‌هایی اعمال کردند؛ به طوری که هر زائر در ماه فقط یک بار می‌تواند در نمازهای جماعت روضه منوره حضور یابند.

زائران حرم نبوی یک بار در ماه می‌توانند در روضه منوره نماز بخوانند +فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، زیارت روضه منوره برای زائران حرم نبوی در شرایط کرونا از سال گذشته از سرگرفته شد و زائران با رعایت نکات بهداشتی و با فاصله امکان زیارت روضه منوره حرم پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را داشتند.روضه منوره حرم نبوی؛ شنبه ۲۹ آبان

البته در این مکان مقدس نماز جماعت اقامه نمی‌شد؛ تا اینکه در روزهای گذشته با افزایش تقاضای زائران نماز جماعت در روضه منوره نیز میسر شد.

بر همین اساس، متولیان مسجدالنبی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مکان مقدس، محدودیت‌هایی اعمال کردند که یکی از این محدودیت‌ها ثبت درخواست برای اقامه نماز جماعت در روضه منوره حرم نبوی است.

افزایش تعداد زائران در مسجدالنبی

بنابراین از امروز زائران برای اقامه نماز جماعت در روضه منوره حرم نبوی باید در سامانه ثبت‌نام کرده و به گفته متولیان حرم نبوی، هر زائر در فقط یک بار در ماه می‌تواند در نمازهای جماعت روضه منوره شرکت کند. همچنین استفاده از ماسک برای حضور در فضای بسته حرم نبوی الزامی است.

علاوه بر این، اولویت تشرف و اقامه نماز جماعت در روضه منوره حرم نبوی با زائران خارجی است که البته برای پذیرش زائر خارجی در مدینه منوره نیز محدودیت‌هایی اعمال شده است.

به گزارش فارس، مسجدالنبی کمتر از ۶ ماه پس از شیوع کرونا به روی زائران باز شد و زائران با رعایت نکات بهداشتی به زیارت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله مشرف شدند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.