یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

استقبال فرماندار کربلا از حضور زائران ایرانی در اعتاب مقدسه

138
0

فرماندار کربلا در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی بعثه درعراق از حضور زائران ایرانی در اعتاب مقدسه استقبال کرد.

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت البرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آقای حسین منگوشی فرماندار کربلا با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در این شهر با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسین بهجتی  مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار که آقایان محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه و محسن نظافتی مدیر دفتر نمایندگی نماینده سازمان حج و زیارت در عراق نیز حضور داشتند در خصوص سفر زائران ایرانی به اعتاب مقدسه و موضوعات مورد علاقه طرفین تبادل‌نظر شد.

 

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین بهجتی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و مسائل سیاسی  قبل از آن در کشور عراق، گفت: آنچه که توطئه دشمنان را خنثی کرد ارتباط بین دو ملت شریف ایران و عراق بر مدار محبت اهل بیت و سیدالشهدا (ع) است. وی با بیان اینکه محبت اهل بیت باعث وحدت دو ملت شده است، افزود: این محبت در جمهوری اسلامی ایران تحت ولایت مقام معظم رهبری و در عراق تحت زعامت مرجعیت آیت الله العظمی سیستانی است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجتی همچنین از تعامل فرماندار و مهمان نواری کریمانه مردم کربلا از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام و مناسبت های مختلف بویژه در اربعین حسینی قدردانی کرد.

 

آقای حسین منگوشی  نیز با استقبال از حضور مجدد زائران ایرانی در اعتاب مقدسه ، اعلام کرد که با موافقت مسئولین ایرانی و عراقی مقرر شد تا با انجام تست پی سی آر شاهد حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات باشیم.

 

فرماندار کربلا افزود: موافقت دو کشور با لغو روادید و شروع آن با سفرهای هوایی موجب خواهد شد که شرایط  برای حضور زائران بیشتری در اعتاب مقدسه فراهم شود.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.