دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

به یاری هموطنان سیل زده مان در استان سیستان و بلوچستان بشتابیم

202
0

شماره حساب 6037997950220195 به نام مرکز نیکوکاری کارگزاران زیارتی استان سیستان و بلوچستان جهت واریز کمکهای نقدی کارگزاران و همکاران محترم زیارتی برای یاری به سیل زدگان جنوب استان تقدیم می گردد.

همانگونه که مستحضرید بارش شدید باران در چند روز اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان علی الخصوص شهرستان کنارک باعث جاری شدن سیل و آب گرفتگی منازل مردم شریف این شهرستان شده  و نیاز فوری به اقلام ضروری نظیر: فرش، موکت، پتو، روفرشی، زیرانداز و همچنین کف کش جهت تخلیه آب منازل می باشد لذا با عنایت به محرومیت مردم منطقه و نیاز مبرم به کمک، خواهشمند است در صورت امکان، کمکهای نقدی را به حساب فوق واریز و جهت ارسال اقلام  نیز با همراه به شماره 09151914419 تماس حاصل فرمایند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که در شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار دادو سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شد و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشت.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل شدند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دید؛ تا جایی که امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر بود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.