یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

استاندار البرز: بانوان در خانواده می توانند راه تهاجم فرهنگی را مسدود کنند

121
0

باید مروج اخلاق، فرهنگ و خصایل ایرانی اسلامی در جامعه باشیم/جامعه را از محتوای اصیل فرهنگی، غنی کنیم/بانوان در خانواده می توانند راه تهاجم فرهنگی را مسدود کنند/حل معضلات فرهنگی طی تعامل بین دستگاه ها به صورت ریشه ای برنامه ریزی شود

نماینده عالی دولت در استان البرزگفت: باید افکار و عقاید یک جامعه مسلمان و ایرانی را ترویج کنیم و در این مسیر اسوه های اخلاق، انسانیت و خصایل مذهبی غنی خود را معرفی کنیم و این امر در سایه تعامل و برنامه ریزی دقیق محقق می شود.


به گزارش روابط عمومی حج و زیارت البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در کمیسیون حجاب و عفاف استان که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: تلاش تمامی دستگاه های متولی در حوزه حجاب و عفاف قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: البته باید از جلسات تشریفاتی و فاقد دستور کار و مصوبه اجرایی دوری کنیم و برای حل مشکلات به صورت میدانی و با تعامل و هم افزایی وارد عمل شویم.
عبداللهی گفت: جمهوری اسلامی از آغاز بدلیل شاکله اصیل و اسلامی خود مورد تهاجم استکبار جهانی و معاندان استقلال و آزادی بوده و دشمنان در این مسیر از بروز ترین ابزارها استفاده کرده اند.
وی افزود: باید عمیق و ریشه ای به دنبال راهکار های مقابله با جنگ نرم از سوی دشمنان باشیم چراکه با اکتفا به اقدامات سلبی نمی توانیم موفق باشیم.
استاندار البرز گفت: باید در نظر داشته باشیم که حجاب و عفاف در جامعه باید در مورد آقایان و بانوان مورد تاکید باشد و به جامعه آموزش دهیم که شیک پوشی با بی بند و باری متفاوت است.
وی افزود: تمامی دستگاه ها در شرح وظایف خود پیوست فرهنگی و اجتماعی دارند و اقداماتی را نیز در راستا انجام می دهند ولی اگر این ظرفیت ها با برنامه ریزی به اقدامی مشترک و برنامه ای منسجم برسد به طور قطع نتیجه ارزشمندتر و ملموسی را در پی خواهد داشت.
عبداللهی گفت: باید افکار و عقاید یک جامعه مسلمان و ایرانی را ترویج کنیم و در این مسیر اسوه های اخلاق، انسانیت و خصایل مذهبی غنی خود را معرفی کنیم و این امر در سایه تعامل و برنامه ریزی دقیق محقق می شود.
وی افزود: باید از ظرفیت بانوان در خانواده و اجتماع برای فرهنگسازی استفاده کنیم، چراکه بانوان می توانند مسیر اصلی فرهنگسازی و مقابله با تهاجم فرهنگی از نهاد مهم و مقدس خانواده باشند.
استاندار البرز گفت: افراد صاحب نفوذ و کلام استان نیز می توانند در راستای حل ریشه ای مشکلات فرهنگی و اجتماعی راهکار های خود را ارائه دهند تا در اجرا مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: در کنار اقدامات فرهنگی باید در حوزه های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشیم چراکه آسیب های اجتماعی منشا ناهنجاری های فرهنگی می شوند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.