ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

برگزاری نخستین دوره آموزش روایتگری حج و زیارت در شهرک سینمایی نور

103
0

نخستین دوره کارگاه آموزش روایتگری حج و زیارت، به همت مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری در محل دکورهای اماکن مهم مذهبی و تاریخی صدر اسلام در شهرک پیامبر اعظم (شهرک سینمایی نور) برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان در ابتدای دوره آموزشی روحانیون و راویان بعثه مقام معظم رهبری درسخنانی اظهار داشت: به حول و قوه الهی برنامه‌های آموزشی حج و زیارت ساماندهی شده و به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

مدیر آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: روایتگران ، زائران را به اعماق تاریخ صدراسلام برده و از شخصیت‌های بزرگ دینی،  برای نسل جدید الگو‌سازی می‌نمایند.

 

بنابراین گزارش، دراین کارگاه آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین عسکری علویه مسئول دفتر نمایندگی بعثه در منطقه قم و از راویان باتجربه، با استفاده از دکورهای موجود در شهرک پیامبر اعظم تاریخچه خانه کعبه و داخل آن به عنوان مرکز مسجدالحرام و وادی ابراهیم، خانه عبدالمطلب به عنوان یکی از خانه‌های بزرگ مکه، دارالندوه به عنوان محل تجمع بزرگان مکه، خانه ابولهب از ثروتمندان مکه، مولود‌النبی، صفا و مروه، خانه عبدالله محل تولد پیامبر (ص) و شعب ابی‌طالب را برای روایتگران این دوره بیان کرد.

 

شهرک سینمایی نور به مساحت ۲۲۰ هکتار در ۵۵ کیلومتری جاده تهران و قم قرار دارد. در این شهرک  دکورهای اماکن مهم مذهبی و تاریخی در صدر اسلام از جمله دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره و کلیسای بحیرا در مقیاس مختصات واقعی برای استفاده در فیلم محمد رسول الله (ص) طراحی و ساخته شده‌ است.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.