ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

انتقاد امام جمعه نجف به بازداشت شیعیان در عربستان

80
0

امام جمعه نجف اشرف ضمن درخواست از عربستان سعودی برای آزادی علمای شیعی بازداشتی در این کشور از امارات نیز خواست از ائتلاف متجاوز علیه یمن که آن را ائتلافی شیطانی خواند، خارج شود.

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان البرز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از عین للانباء، حجت‌الاسلام سیدصدرالدین قبانچی، امام جمعه شهر نجف اشرف از گروه‌های شیعی خواست با کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل فراکسیون اکثریت وارد پارلمان جدید عراق شوند.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت سیدمحمدباقر الحکیم معروف به شهید محراب گفت: اولویت این شهید آزادسازی عراق بود و از همین رو یک بار عالم دینی، یک بار یک مبارز، یک بار یک طراح نظامی و یک بار یک دیپلمات ماهر بود.

 

حجت‌الاسلام قپانچی گفت: ایرانی‌ها مخالفان رژیم بعث عراق را در آغوش گرفتند و از آنها حمایت کردند و پس از سقوط رژیم بعث نیز باز پشتیبان ملت عراق بودند و هنوز هم بر سر مواضع خود پابرجا هستند.

 

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از نطق خود به موضع بازداشت علمای دینی در عربستان سعودی اشاره کرد و خطاب به رژیم آل سعود گفت: اگر می‌خواهید به عراق نزدیک شوید حسن نیت خود را نشان دهید و از طائفه‌گری دور شوید و به تعدد مذاهب ایمان داشته باشید و علمای دینی را آزاد کنید.

 

حجت‌الاسلام قپانچی درباره عملیات طوفان یمن نیروهای مسلح یمن در عمق خاک امارات نیز گفت: امارات باید از ائتلاف نظامی علیه یمن که یک ائتلاف شیطانی است، خارج شود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.