دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

برگزاری دومین دوره آموزش روایتگری حج و زیارت در شهرک سینمایی نور

107
0

دومین دوره کارگاه آموزش روایتگری حج و زیارت، به همت مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری در محل دکورهای اماکن مهم مذهبی و تاریخی صدر اسلام در شهرک پیامبر اعظم (شهرک سینمایی نور) برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین کارگاه آموزشی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین عسکری علویه مسئول دفتر نمایندگی بعثه منطقه قم و از راویان باتجربه، با استفاده از دکورهای موجود در شهرک پیامبر اعظم، تاریخچه خانه کعبه و داخل آن به عنوان مرکز مسجدالحرام و وادی ابراهیم، خانه عبدالمطلب به عنوان یکی از خانه‌های بزرگ مکه، دارالندوه به عنوان محل تجمع بزرگان مکه، خانه ابولهب از ثروتمندان مکه، مولود‌النبی، صفا و مروه، خانه عبدالله محل تولد پیامبر (ص) و شعب ابی‌طالب را برای روایتگران بیان کرد.

 

برگزاری دورهای آموزشی روحانیون و راویان بعثه مقام معظم رهبری بدنبال بازدید مهرماه گذشته حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از شهرک سینمایی نور آغاز و اولین دوره آن حدود دو هفته پیش برگزار شد.

 

بگفته حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان مدیر آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، برنامه‌های آموزشی حج و زیارت ساماندهی شده و روایتگری بمنظورآشنایی بهتر زائران با وقایع تاریخ صدراسلام برده ازجمله این برنامه ها است.

 

گفتنی است شهرک سینمایی نور به مساحت ۲۲۰ هکتار در ۵۵ کیلومتری جاده تهران و قم قرار دارد. در این شهرک  دکورهای اماکن مهم مذهبی و تاریخی در صدر اسلام از جمله دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره و کلیسای بحیرا در مقیاس مختصات واقعی برای استفاده در فیلم محمد رسول الله (ص) طراحی و ساخته شده‌ است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.