شنبه 22 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

زیارت سید الشهداء مصداق معامله با خدا تجارت لن تبور است.

84
0

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران حسینی گفت: زیارت سید الشهداء(ع) مصداق معامله با خدا تجارت لن تبور است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن پور موسوی، سخنران دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، صبح یکشنبه (اول اسفند ماه) در جمع پرشور زائران حسینی با اشاره به با اشاره به حدیثی از امام‌هادی (ع) گفت: زیارت سیدالشهداء(ع) مصداق معامله با خدا تجارت لن تبور است.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: وجود مقدس امام هادی (ع) دنیا را به بازار و تجارتخانه‌ای تشبیه فرموده اند که ساکنان آن از دو گروه خارج نیستند: تعدادی سود برده و عده‌ای دیگر زیان دیده‌اند. در این روایت زیبا دقت‌ها و نکات ظریفی وجود دارد که دنیا مانند تجارت خانه ای است، عده ای در آن سود می کنند و عده ای زیان می کنند.

 

حجت الاسلام پورموسوی ادامه داد: در تجارت خانه دنی،ا کسانی سود می برند که جز حق طلبی و اقدام برای رضای خدا کار دیگری نمی کنند و قیام امام حسین (ع) مصداق این تجارت پرسود و معامله با خدا بود.

 

وی گفت: زیارت امام حسین (ع) یکی از مظاهر تجارت و معامله با خدا است و امام صادق (ع) در این زمینه می فرمایند: وقتی کسی به زیارت امام حسین (ع) می آید، خداوند با او مناجات می کند و می فرماید: بندۀ من! از من درخواست کن تا به تو عطا کنم.

 

در پایان این مراسم، زائران با حاج مهدی حیدرزاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت هم نوا شده و به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.