یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

زیارت سید الشهداء زیباترین و شاخص ترین اعمال عبادی ماه رجب است

87
0

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در جمع زائران حسینی در حرم مطهر حضرت ابالفضل(ع) گفت: زیارت سید الشهداء زیباترین و شاخص ترین اعمال عبادی ماه رجب است.

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان البرز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن پور موسوی، سخنران مراسم های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، شامگاه یکشنبه (اول اسفند ماه) در جمع زائران حضرت عباس (ع) با اشاره به فرازی از دعای ماه رجب "مَنْ یُعْطی الکَثیَر بالْقَلیل" گفت: ماه رجب ماه معامله با خدا و ریزش رحمت الهی است و یکی از جلوه های این رحمت و شاخص ترین و زیباترین آنها توفیق زیارت حضرت سید الشهداء است.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در ابتدای سخنان خود به اهمیت معامله و کار برای خدا اشاره کرد و گفت: معامله با خدا تنها معامله ای است که نه تنها خسرانی در آن نیست بلکه بر طبق آیات 2 تا 700 برابر پاداش دارد.

 

وی شرط پذیرش معامله از سوی خداوند متعال را رعایت اخلاص، نمازگزاردن، اهل معرفت بودن، اهل تعقل و تفکر بودن، ولایتمداری و احترام به پدر و مادر عنوان کرد.

 

حجت الاسلام پورموسوی در ادامه افزود: خداوند به صراحت از انفاق "وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ" سخن به میان آورده تا نشان دهد که انفاق می بایست نسبت به همه نعمت های الهی باشد و تنها اختصاص به مال ندارد و مؤمنین از هر نعمتی که خدا به آنها عطا کرده است می توانند انفاق کنند.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا همچنین به اهمیت ماه رجب در ریزش رحمت و مغفرت الهی اشاره کرد و افزود: در اعمال ارزشمندی که برای این ماه ذکر شده می توان به یکی از زیباترین و شاخص ترین اعمال عبادی در متون و منابع روایی اشاره کرد که زیارت امام حسین (علیه السلام) است و بعنوان با ارزش ترین اعمال  سفارش شده است.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.