دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

مشارکت ۱۰۰۰ موکب در خدمات‌رسانی به زائران کاظمین

89
0

شهر کاظمین و حرم امامین جوادین در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شاهد حضور روز افزون عاشقان اهل بیت(ع) است که از راه‌های دور و نزدیک برای عرض تسلیت و تعزیت رهسپار این بارگاه می شوند.

 

به گزارش الفرات نیوز، صدها هزار نفر از مردم عراق از استان‌های مختلف و به‌ویژه از جنوب عراق و بغداد این روزها پای پیاده یا با وسایل نقلیه خود را به حرم امامین جوادین می رسانند.

 

بارگاه مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام محمد تقی(ع) در منطقه کاظمین قرار دارد که یکی از ناحیه‌های شمالی شهر بغداد و در بخش غربی رود دجله است.

 

حرمین امامین جوادین این روزها و شب‌ها شاهد مراسم عزاداری و عرض ارادت هزاران زائری است که در بزرگداشت  ۲۵ ماه رجب سالروز شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم(ع)به کاظمین می آیند.

 

مسئولین عراقی هم از روزها پیش برنامه‌های ویژه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) را در ابعاد امنیتی، بهداشتی و حمل و نقل تدارک دیده‌اند.

 

در طول مسیر بغداد و دیگر استان‌های عراق به سمت کاظمین، موکب‌های متعدد خدماتی یا درمانی برای تامین نیاز زائران دایر شده است.

 

سعد حجیه، جانشین دبیرکل آستان مقدس کاظمین در این باره  گفت: تعداد موکب‌هایی که به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در مسیر رسیدن به کاظمین یا در خود شهر دایر شده به یک هزار موکب می‌رسد.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ موکب اصلی خدمات‌رسانی به زائران در خود شهر کاظمین برپا شده و تعداد زیادی موکب هم مربوط به بخش احیای شعائر حسینی وابسته به اوقاف شیعه است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.