یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

پروازهای سوریه برای انتقال زوار سفرهای‌نوروزی افزایش یافت

89
0

سازمان حج‌ و‌ زیارت با مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های هواپیمایی، تعداد پروازها برای انتقال زائران به سوریه را در ایام‌ نوروز افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت البرز به نقل از خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفرهای نوروزی به سوریه از ۲۱ اسفندماه آغاز شد و با توجه به استقبال زائران استان‌های مختلف برای تشرف به این سفر معنوی، سازمان حج و زیارت با توافق با شرکت‌های هواپیمایی، تعداد پروازها به دمشق را افزایش داد.

پرواز ایران‌ایر از از ۵ فرودگاه به دمشق

بر همین اساس، به منظور سهولت تردد زوار برای تشرف به سوریه در ایام نوروز، علاوه بر پرواز ماهان که در روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه صورت می‌گرفت، پرواز ایران‌ایر هم به جمع شرکت‌های هواپیمایی برای اعزام سوریه افزوده شده است و در کنار استان تهران، زائران از ایستگاه‌های پروازی مشهد، اصفهان، شیراز، کرمان و تبریز هم به صورت مستقیم عازم دمشق می‌شوند؛ به طوری که ایران‌ایر ۲ پرواز از مشهد، یک پرواز از تبریز، ۲ پرواز از کرمان و یک پرواز از شیراز برای ایام نوروز پیش‌بینی کرده است.

افزودن پرواز خارجی برای سفر نوروزی سوریه

همچنین پرواز اجنحةالشام نیز برای جابجایی زائران سوریه فعالیت می‌کند. درحالی که این شرکت سوری در هفته یک پرواز به سوریه داشت، با تلاش مسؤولان سازمان حج وزیارت به منظور رفاه زوار حرم حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما، یک پرواز دیگر نیز افزوده است و در روزهای شنبه و سه‌شنبه زائران را از ایستگاه پروازی تهران به دمشق اعزام می‌کند.

‌سفر زیارتی به عتبات در ایام نوروز برای بسته‌های زیارتی سه شب، چهار شب، پنج شب و هفت شب انجام می‌شود که هزینه این سفرها به ترتیب هفت میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هشت میلیون و ۶۳۱ هزار تومان و ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. این امر در حالی است که هزینه پرواز سوریه با اجنحةالشام حدود ۱۰ میلیون تومان است که سازمان حج و زیارت با مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی توانسته این هزینه ‌را به نصف کاهش دهد.

‌ به گزارش فارس، در ایام نوروز یک هزار و ۷۰۰ زائر ایرانی به دمشق مشرف می‌شوند که روند اعزام زائران نوروزی سوریه از ۲۱ اسفند آغاز شده است و تا یازدهم فروردین‌ماه ادامه دارد. بر اساس توافق صورت گرفته با مسؤولان سوری، سالانه ۱۰۰ هزار زائر به سوریه مشرف می‌شوند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.