شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

اخبار

انجام تست PCR برای ورود زائران هوایی به کشور عراق لغو شد

133
0

روابط عمومی حج و زیارت البرز از لغو الزام تست پی سی آر(PCR) از فردا جمعه 12فروردین1401  زائران هوایی عتبات عالیات عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش با توجه به کنترل نسبی پاندمی کرونا و به تصمیم مجلس وزرای عراق از فردا جمعه، زائران ورودی کشور دیگر نیازی به انجام تست پی سی آر ندارند ولی الزاماً می بایست دو دز واکسن خود را تزریق کرده باشند.

تا قبل از این تاریخ همه زائران ایرانی می بایست 72 ساعت قبل از ورود به کشور  عراق از مرزهای هوایی ، تست PCR می دادند که با این تصمیم،  زائران دیگر نیازی به انجام این آزمایش برای ورود به عراق ندارند.

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت البرز این تصمیم در حال حاضر فقط برای مرزهای هوایی این کشور است و مسیر زمینی بین دو کشور برای ورود و خروج زائران همچنان مسدود است.

 

گفتنی است مرز زمینی مهران تنها به روی تجار، سرمایه‌گذاران و بازرگانان، طلاب حوزه‌های علوم دینی، دانشجویانی که در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند، افراد دارای نوبت پذیرش در مراکز درمانی ایران، افرادیکه مهر مراجعت گذرنامه از پلیس مهاجرت دارند و همچنین افرادیکه دارای اقامت در ایران بوده با رعایت الزامات بهداشتی باز است.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.