پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

اخبار

اخبار

تعداد نمازگزاران در خانه خدا از مرز یک میلیون نفر گذشت+عکس

230
0

با لغو برخی محدودیت‌های کرونایی در مسجدالحرام، تعداد زائران خانه خدا افزایش یافت؛ تا جایی که روز گذشته تعداد نمازگزاران در خانه خدا از مرز یک میلیون نفر گذشت.

‌به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر تعداد زائران خانه‌‌ خدا افزایش یافته است و متولیان مسجدالحرام تمام ورودی‌های این مکان مقدس را برای سهولت تردد زوار باز کرده‌اند.

این امر در حالی است که پیش از این به دلیل شیوع کرونا تعداد زائران مسجدالحرام محدود و برخی از درهای ورودی به سوی خانه خدا نیز مسدود بود

با این وجود، روز گذشته تعداد نمازگزاران خانه خدا از مرز یک میلیون نفر گذشت و بسیاری از زائران در هنگام اقامه نمازهای یومیه کنار یکدیگر در صفوفی منظم به اقامه نماز جماعت پرداختند.

البته در ماه‌های گذشته سعودی‌ها محدویت‌های کرونایی را کاهش و حتی برخی را لغو کرده بودند؛ به طوری که استفاده از ماسک در فضاهای روباز اختیاری و‌ حتی الزام تزریق واکسن کرونا برای زوار خانه خدا برداشته شده است.

به این ترتیب نه تنها زائرانی از شهرهای مختلف عربستان، بلکه از سایر کشورهای جهان نیز برای تشرف به خانه خدا و ‌انجام عمره رمضانیه به سرزمین وحی مشرف شدند.

با توجه به تقاضای بالای زائران برای زیارت خانه خدا در ایام ماه رمضان، دولت سعودی ثبت‌نام برای این سفر معنوی را به صورت الکترونیکی و از طریق نرم‌افزار اعتمرنا و ‌توکلنا انجام داد و هم‌اکنون زائران بسیاری از کشورهای مختلف جهان در مکه‌مکرمه حضور دارند که زوار کشورهای پاکستان، هند، عراق و کویت بیش از سایر کشورها هستند. 

با توجه به نزدیک شدن به ایام حج تمتع، هنوز سعودی‌ها به صورت دقیق درباره وضعیت حج تمتع اظهار نظر نکرده‌اند. اما برخی از منابع آگاه از پذیرش بیش از یک میلیون نفر زائر در ایام‌حج تمتع سال جاری خبر دادند.

‌‌این امر در حالی است که سال گذشته سعودی‌ها به دلیل شیوع کرونا تنها ۶۰ هزار ساکن عربستان را پذیرش کردند و در نخستین سال شیوع این ویروس حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان توفیق تشرف به حج تمتع را داشتند.

‌به گزارش فارس، با افزایش تعداد زائران خانه خدا برای اقامه نماز جماعت و انجام عمره رمضانیه، افزایش تعداد حجاج در سال جاری دور از انتظار نیست. با این وجود، همچنان وضعیت حج تمتع ۱۴۰۱ مشخص نیست و حدود ۷۵ هزار ایرانی که هزینه سفر به سرزمین وحی را پرداخت کرده‌اند، مشخص شدن وضعیت و تشرف به مسجدالحرام هستند.‌

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت